Iata o intrebare pusa deseori, atunci cand vine vorba de profit in industria auto, al carei raspuns ramane mereu la statutul de supozitie. Cum ne aflam intr-o perioada in care toti constructorii raporteaza rezultatele economice inregistrate in prima jumatate a anului, intrebarea din titlu a revenit in actualitate.
Au incercat sa dea un raspuns cat mai exact cei de la publicatia franceza Question Auto. In editia sa estivala, magazinul auto prezinta un tablou complet al industriei auto, in functie de castigul realizat de fiecare constructor, la vanzarea unui automobil. Question Auto a folosit un calcul simplu: a impartit beneficiul net afisat de fiecare marca sau grup pentru anul trecut, la numarul de automobile vandute in 2010.
Marele castigator este Daimler – Mercedes, cu o medie de 3.683 euro net pe fiecare masina vanduta. Urmatorul clasat este marele rival BMW – MINI, cu 2.212 euro, in timp ce Honda inchide podiumul, cu 1.236 euro. Cu 1.013 euro, Grupul Volkswagen (VW – Audi – SEAT – Skoda) completeaza careul de asi al celor care reusesc sa treaca de bariera beneficiului mediu net de 1.000 de euro pe fiecare masina vanduta.
Coborand in clasament, si beneficiul scade dramatic, confirmand faptul ca marjele din aceasta industrie continua sa fie in scadere. In ceea ce-i priveste pe constructorii germani, legenda conform careia ei ar produce cele mai reusite automobile incepe sa fie dublata, iata, de cea referitoare la rentabilitate. Si se pare ca nu e doar legenda!
Top 10 profit net mediu pe automobil vandut in 2010
1. Daimler-Mercedes: 3.683 euro
2. BMW – MINI: 2.212 euro
3. Honda: 1.236 euro
4. VW – Audi – SEAT – Skoda: 1.013 euro
5. Ford: 904 euro
6. Hyundai – Kia: 591 euro
7. Renault – Nissan – Dacia: 470 euro
8. Toyota: 416 euro
9. General Motors (Opel): 405
10. PSA (Peugeot – Citroen) 314 euro