Skoda - zece milioane la Mlada Boleslav
17.10.2011
        
Distribuie acest articol!   

Skoda a produs automobilul cu numarul zece milioane, in uzina sa principala, din Mlada Boleslav. Autovehiculul jubiliar este o Fabia Monte Carlo alba. Automobilul a iesit de pe linia de asamblare de la fabrica principala a producatorului ceh, situata in Mlada Boleslav, si va fi un punct de atractie principal in proaspat renovatul Muzeu Auto Skoda. In acelasi timp, producatorul isi confirma planurile de dezvoltare pentru anii urmatori.

„Zece milioane de automobile Skoda produse doar in Mlada Boleslav sunt o dovada a puterii industriei auto si a talentelor ingineresti din Republica Ceha,” declara Winfried Vahland, presedintele Consiliului de Administratie Skoda. “Ne mandrim cu peste 100 de ani de productie a automobilelor in inima Europei. Aceasta este dovada fortei marcii noastre. Inca din 1905, cand pionierii in materie de automobile, Vaclav Laurin si Vaclav Klement, au inceput sa produca autovehicule, masinile fabricate in Republica Ceha si de Skoda s-au bucurat de o reputatie excelenta in randul clientilor din toata lumea. Depasirea pragului de 10 milioane de autovehicule este o motivatie pentru ca noi sa accentuam si mai mult cursul de crestere, in anii viitori. Vom creste productia si vanzarile si, pana in anul 2018, vom atinge o cifra de vanzari cel putin dubla, de 1,5 milioane de autovehicule pe an”, declara Vahland.

Atingerea acestei cifre de productie marcheaza o alta etapa in dezvoltarea de succes a producatorului. In ultimii 20 de ani, Skoda a reusit sa-ti multiplice de patru ori cifrele de vanzari, la nivel mondial. Din 1991, gama de modele  a crescut de la un model, la numarul actual de sapte modele. In timp ce cu ani in urma se concentra pe Republica Ceha si Europa, producatorul se bucura in ziua de azi de succes la nivel international, in peste 100 de piete.

Pe parcursul strategiei de crestere Skoda, din anii ce urmeaza, marca va implementa cea mai ampla ofensiva de modele din istoria sa. In urmatorii doi pana la trei ani, se va lansa un automobil la fiecare sase luni. La Salonul Auto de la Frankfurt (IAA), din acest an, producatorul ceh a prezentat conceptul Mission L, care reprezinta concretizarea unui nou sedan compact. La scurt timp dupa aceea, Skoda a prezentat presei din Mlada Boleslav noul model de clasa mica, Citigo.

“Am apasat pedala pana la podea in toata lumea. Observam cel mai mare potential in tarile aflate in curs de dezvoltare precum China, India, si Rusia, dar vom continua sa ne consolidam pozitia si pe pietele noastre traditionale din Europa”, declara presedintele Consiliului de Administratie Skoda. In acest sens, producatorul extinde viguros capacitatile sale de productie din intreaga lume. Pe piata sa de provenienta, din Republica Ceha, capacitatile se afla, in acest moment, in curs de extindere, la uzinele din Mlada Boleslav si Kvasiny. Kosmonosy, un nou centru de pregatire, va primi angajatii marcii, la finalul anului 2011.

De asemenea, sunt create noi capacitati de productie in afara tarii de provenienta, de exemplu in China si in Rusia. In China, Skoda va produce noul sedan compact (de la finele anului 2012) si SUV-ul compact Yeti (incepand din 2013), in colaborare cu Volkswagen Shanghai. In India, producatorul de automobile a demarat deja productia unui nou sedan compact, care se numeste Skoda Rapid. La finele anului 2011, in Rusia, Yeti va incepe sa iasa de pe liniile de asamblare de la uzina din Nijnii Novgorod, care apartine producatorului de automobile GAZ Group.

Modele construite la Mlada Boleslav
1905, Laurin & Klement A
1906, Laurin & Klement B
1906, Laurin & Klement E
1908, Laurin & Klement F
1908, Laurin & Klement FC
1908, Laurin & Klement G2
1911, Laurin & Klement L
1911, Laurin & Klement S
1912, Laurin & Klement DN
1912, Laurin & Klement Sb
1913, Laurin & Klement M
1913, Laurin & Klement Rk
1915, Laurin & Klement O
1922, Laurin & Klement A
1925, Laurin & Klement 110
1926, SKODA – Hispano Suiza
1927, Laurin & Klement 350
1928, Skoda 4R
1930, Skoda 422
1931, Skoda 860
1934, Skoda 650
1934, SKODA 420 Rapid
1934, Skoda 418 Popular
1936, Skoda Popular Monte Carlo
1938, Skoda Superb
1939, Skoda Rapid OHV
1939, Skoda Favorit
1946, Skoda 1101
1952, Skoda 1200
1957, Skoda 445
1964, Skoda 1000 MB
1969, Skoda 100
1976, Skoda 105 L
1983, Skoda 120 S
1987, Skoda Favorit
1990, Skoda Forman 
1994, Skoda Felicia
1996, Skoda Octavia 
1999, Skoda Fabia
1998, Skoda Octavia Combi
2000, Skoda Fabia Combi
2001, Skoda Fabia Sedan
2004, Skoda Octavia II 
2004, Skoda Octavia Combi II 
2007, Skoda Fabia II
2007, Skoda Fabia Combi II

Distribuie acest articol!