Sebastien Ogier si Julien Ingrassia nu au facut nicio greseala in Raliul Frantei si au adus a noua victorie pentru echipa Citroen Total in cele 11 etape desfasurate pana acum din Campionatul Mondial de Raliuri. Cu aceasta victorie, echipa franceza si-a pastrat un avans confortabil in clasamentul constructorilor. In clasamentul pilotilor, Sebastien Loeb si Mikko Hirvonen sunt la egalitate de puncte, iar Sebastien Ogier se afla la trei puncte in spatele liderului.
Prima zi din Raliul Frantei a fost marcata de abandonul echipajului Sebastien Loeb – Daniel Elena, din cauza unei probleme mecanice. Decizia echipei de a nu mai lua startul in super rally a insemnat ca echipajul Citroen Total sa nu adune niciun punct in aceasta etapa. Dupa o zi lunga, Sebastien Ogier si Julien Ingrassia au terminat pe pozitia a treia, dupa Dani Sordo si Petter Solberg.
Dupa ziua a doua, cea mai lunga a raliului, Sebastien Ogier si Julien Ingrassia, pe un Citroen DS3 WRC, preluasera conducerea, singurul echipaj Citroen Total ramas in cursa castigand 6 din cele 9 probe speciale disputate.
In comparatie cu primele doua zile din Raliul Frantei, foarte lungi, ziua a treia a fost doar un sprint de 42 kilometri. Pilotii au plecat din parcul inchis dimineata devreme, la ora 06,20 ora locala, pentru a parcurge doua bucle de cate trei probe fara revenire in parcul de service. In aceste conditii, Sebastien Ogier nu avea voie sa faca nicio greseala pentru ca Dani Sordo se afla la mai putin de zece secunde in spatele sau.
Pe prima speciala a zilei, Bischwiller, lunga de 5,52 km, compusa si dintr-o portiune de macadam, Ogier a pierdut 3 secunde in duelul cu Sordo. „Am ezitat mult timp in parcul de service in ceea ce priveste pneurile si in final am optat pentru cele de compozitie hard”, a explicat pilotul Citroen. Aceasta alegere s-a dovedit eficace pe urmatoarele probe, cand Ogier a reusit sa-si conserve avansul. Raliul s-a terminat cu celebra Power Stage pe strazile din Haguenau, iar pilotul Citroen Total a mai castigat un punct suplimentar.
In alta ordine de idei, locul al doilea obtinut in Raliul Frantei este un rezultat remarcabil pentru MINI WRC Team, dupa numai patru participari in etapele de Mondial. Dani Sordo si copilotul sau Carlos del Barrio au purtat duelul pana la finalul intrecerii, doar 6,3 secunde separand modelul MINI John Cooper Works WRC cu numarul de concurs 37 si masina Citroen a lui Sebastien Ogier, la sosirea in Strasbourg.
Raliul din Franta a adus si primele probe speciale adjudecate de MINI. Dupa un inceput spectaculos, Dani Sordo incheia prima zi pe locul intai in clasamentul general. De-a lungul celor trei zile ale raliului, Sordo nu a cedat nici un moment in batalia pentru prima pozitie pe care a detinut-o la finalul primei etape. A fost o competitie deosebit de stransa, cu multe rasturnari de lider si niciodata un ecart mai mare de 10 secunde intre primele doua pozitii.
Cu cele 26 de puncte din Raliul Frantei, Ogier a urcat pe locul trei in clasamentul general, la 3 puncte in spatele colegului sau de echipa. Urmatoarea etapa din WRC este Raliul Spaniei, programat in perioada 20-23 octombrie 2011.
Clasament final – Raliul Germaniei 2011 (etapa 11 din 13):
1. S. Ogier – J. Ingrassia (Citroen DS3 WRC) 3h06’20,4”
2. D. Sordo – C. del Barrio (MINI JCW) +6,3”
3. M. Hirvonen – J. Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) +3’26,6”
4. JM. Latvala – M. Antilla (Ford Fiesta RS WRC) +3’30,3”
5. D. Kuipers – F. Miclotte (Ford Fiesta RS WRC) +6’42,0”
6. H. Solberg – I. Minor (Ford Fiesta RS WRC) +7’08,2”
7. M. Ostberg – J. Andersson (Ford Fiesta RS WRC) +7’58,3”
8. K. Block – A. Gelsomino (Ford Fiesta RS WRC) +8’25,5”
9. P. Campana – S. de Castelli (MINI JCW) +8’38,6”
Clasament piloti:
1. Sebastien Loeb 196 p.
2. Mikko Hirvonen 196 p.
3. Sebastien Ogier 193 p.
Clasament constructori:
1. Citroen Total 372 p.
2. Ford Abu Dhabi 318 p.
3. M-Sport Stobart Ford 133 p.