Cel de-al saptelea model din gama Dacia se va numi Lodgy si va fi dezvaluit in premiera mondiala la Salonul de la Geneva, din martie 2012. Noul automobil familial este anticipat de o versiune de curse, pe care Renault o va arunca in focul luptei la editia din aceasta iarna a Trofeului Andros.
Asa cum a procedat si in cazul Duster, constructorul francez prefateaza versiunea de serie prin inscrierea in celebra serie de circuite pe gheata, a unei versiuni supradopate. Si de aceasta data, varianta de curse va fi pilotata de fosta glorie din Formula 1, Alain Prost.
Versiunea de curse, denumita Dacia Lodgy Glace, va debuta pe 3-4 decembrie 2011, in cursa de la Val Thorens. Cantareste 950 kg si dispune de un motor de 3,0 litri si 355 CP. Masina este preparata de Renault Sport Technologies, in colaborare cu Tork Engineering si Sodemo.
Chiar daca este un model special preparat pentru curse, Dacia Lodgy Glace (vezi galeria foto de mai jos) ne ofera suficiente indicii referitoare la aspectul general al versiunii de serie, care va fi prezentata la Geneva. De pilda, acum este cat se poate de clar ca Lodgy va fi un mic MPV, adica un monovolum de dimensiuni compacte, ideal pentru familisti. Trebuie insa precizat ca versiunea de serie va fi mai inalta si (mai ales) mai lunga.
Numele vine de la englezescul “lodging” (casa de inchiriat, cazare), incercand sa sugereze spatiul interior generos. De altfel, habitaclul va fi conceput in doua versiuni, cu 5 sau cu 7 locuri. Lodgy se va asambla la fabrica Renault din Maroc, si nu la Mioveni, unde capacitatea de productie a atins deja maximul cu actualele modele.
Lodgy va fi un model cu cateva mii de euro mai ieftin decat concurenta, pretul de plecare fiind estimat pana in 13.000 de euro, versiunea de top urmand sa coste putin peste 18.000 de euro.