Agentia americana pentru securitatea rutiera, NHTSA, le-a cerut constructorilor sa furnizeze informatii referitoare la protocoalele stabilite pentru evacuarea si tratarea bateriilor litiu-ion. Solicitarea vine in urma unui incident survenit la un Chevrolet Volt. NHTSA doreste sa afle si ce recomandari au constructorii, pentru reducerea riscurilor de incendiu la acest tip de automobile.
NHTSA si-a propus sa identifice cele mai bune metode de a se asigura ca automobilistii si personalul din serviciile de interventie de urgenta stiu cu ce riscuri se pot confrunta, in cazul unui accident rutier in care este implicat un automobil electric. Pe de alta parte, NHTSA precizeaza intr-un comunicat de presa ca automobilele cu o astfel de propulsie nu prezinta riscuri in plus, in comparatie cu cele cu motorizare clasica.
Initiativa agentiei americane vine in urma unui incediu izbucnit la bordul unui Chevrolet Volt, la trei saptamani dupa ce respectivul automobil fusese supus unui crash test. Se pare ca testul a afectat bateriile masinii, insa pana acum acesta este singul caz de incendiu la crash test cu un model electric.
Pentru unii cercetatori, cazul este elocvent in ceea ce priveste “caracterul imprevizibil” al bateriilor in cazul unor socuri. Cu atat mai mult cu cat s-a intamplat cu o baterie noua, care nu a fost supusa unor numeroase cicluri de incarcare.