Un studiu efectuat asupra investitiilor facute de constructorii de automobile in cercetare si dezvoltare (R&D) arata ca cifrele difera foarte mult, de la caz la caz. In 2010, de pilda, Toyota si Volkswagen au investit fiecare peste 6 milliarde de euro. Alti mai jucatori de pe piata europeana, precum rivalii lor din Franta, au alocat sume mai mici: concernul PSA (Peugeot Citroen) 2,4 miliarde de euro, iar Renault 1,7 milliarde. Chiar daca niciuna din aceste sume nu e deloc de neglijat, diferentele sunt, totusi, considerabile.
Cei de la Institutul de Studii Tehnologice Prospective (IPTS, Institute for Prospective Technological Studies), un centru de pe langa Comisia Europeana, monitorizeaza sumele alocate anual de constructori domeniului R&D. 26 de constructori apar in editia din acest an a studiului, iar concluzia care se desprinde, la modul general, este ca marii constructori investesc in cercetare – dezvoltare, in medie, intre 4 si 5,5% din cifra lor de afaceri.
Evident, primii trei mari constructori la nivel mondial sunt si principalii investitori in R&D: Toyota (174 milliarde de euro cifra de afaceri si 6,66 miliarde de euro in R&D), Volkswagen (126,8 milliarde de euro cifra de afaceri si 6,25 miliarde de euro in R&D), si General Motors (101 milliarde de euro cifra de afaceri si 5,19 miliarde de euro in R&D). In acest context, eforturile producatorilor mici, implicati in dezvoltarea de noi tehnologii, sunt incomparabile, prin prisma procentelor – de pilda, Spyker investetste 18,7%, iar Tesla 79,7%! Dintre marii constructori europeni, cel mai mic procent alocat sectorului R&D le revine italienilor de la FIAT, cu doar 3,4% (1,9 miliarde de euro).