A folosi aceleasi piese sau platforme tehnice la mai multe modele nu mai este o noutate in domeniul auto. Marile grupuri aplica aceasta solutie inca din anii 90, cu scopul de a-si reduce costurile. Ideea a fost perfectionata in timp, insa, cu toate acestea, a ramas destul loc pentru mai bine.
Grupul Volkswagen, care s-a numarat printre primii comnstructori ce au aplicat aceasta metoda, este pe cale sa o perfectioneze prin introducerea unor seturi standardizate de piese. Debutul noului program de optimizare a costurilor va fi marcat de aparitia noului Audi A3, in 2012.
A treia generatie a modelului premium compact va marca aparitia unei noi generatii de componente, de la coloana de directie si pana la plaforma mecanica in intregime. Beneficiare vor fi toate marcile de volum ale grupului, de la Skoda si SEAT pana la Volkswagen si Audi.
Planul va fi implementat pentru inceput la fabricile din Germania ale grupului, de la Wolfsburg, Ingolstadt si Zwickau. Flexibiltatea noilor platforme tehnice va permite includerea in program a modelelor de dimensiuni diferite. Sunt vizate peste 40 de modele de categorie mica sau compacta, care vor folosi aceleasi seturi de piese, totalizand un volum de circa 3,5 milioane de unitati.
Aplicand noua strategie, cel mai mare constructor auto din Europa spera sa taie pana la 5 miliarde de euro pe an, pana in 2016, ceea ce echivaleaza cu o reducere a costurilor de productie cu 20%. Pe de alta parte, timpul necesar producerii unui automobil va scadea, in medie, cu pana la 30%. Fara indoiala ca este una dintre cele mai inteligente solutii de a salva marja de profit, intr-un context economic dificil, scazand costurile printr-un inalt nivel de flexibilitate in productie.