La doi ani dupa falimentul din „era” General Motors, SAAB a ajuns din nou in aceasta postura. In tot acest timp au existat mai multe tentative de salvare, compania intrand de mai multe ori in procedura de reorganizare, insa fara sorti de izbanda. In cele din urma, compania firma Swan (Swedish Automobile), care detine SAAB, a anuntat ca producatorul auto suedez a aplicat la Curtea din Vanersborg, pentru a intra in faliment.
Ultima sansa pentru SAAB ar fi trebuit sa fie compania chineza Youngman, din partea careia se astepta atat de necesara finantare. La sfarsitul lui octombrie, Swan semnase cu Pang Da si Youngman un memorandum, pentru a le vinde toate actiunile SAAB, contra sumei de 100 milioane de euro. Numai ca fostul proprietar al companiei suedeze, colosul General Motors, s-a opus vanzarii. Motivul, dupa toate probabilitatile, l-a costituit teama ca nu cumva tehnologia sa ajunga pe mana chinezilor, care ar fi putut sa le faca viata grea celor de la GM, cel putin in China!
In calitate de fost proprietar, General Motors avea drept de preemptiune si s-a folosit de acesta pentru a stopa vanzarea constructorului suedez unor companii din China. Singura solutie, data fiind aceasta situatie, a fost intrarea in insolventa si aplicarea pentru faliment.