Mazda a inceput 2012 intr-o nota pozitiva, fiind apreciata din patru surse independente ale industriei auto, care se axeaza pe calitate si pe satisfactia clientilor din Europa. In Germania, Mazda a confirmat din nou pozitionarea in topul raportului de calitate Auto Bild, situandu-se pe locul 2 intre alte 20 de branduri incluse in studiu, in fata unor constructori de lux cum sunt BMW, Mercedes si Audi. Punctajul pentru fiecare marca inclusa in acest sondaj, recunoscut si apreciat, este calculat pe baza raportului anual TUV, care integreaza milioane de inspectii realizate de autoritatea germana specifica, a testului de anduranta Auto Bild de 100.000 de km si a testului de service, a unui sondaj al posesorilor auto, a istoricului rechemarilor in service pentru anul respectiv si a rubricii de sugestii a revistei.
In urma celui mai recent sondaj de satisfactie a consumatorilor realizat de J.D. Power in Italia, s-a concluzionat ca modelele Mazda au cele mai putine probleme din industrie raportate de clienti. Mazda s-a pozitionat pe locul 1 in categoria de calitate si fiabilitate si pe pozitia a 4-a in clasamentul general pe piata europeana, obtinand un scor mult superior mediei pe industrie. In Olanda, actuala generatie Mazda3 a castigat premiul AutoWeek pentru satisfactia posesorilor de modele compacte construite in anii 2009 si 2010. Mazda3 nu a invins doar concurenti remarcabili precum Toyota Prius, Toyota Corolla, Audi A3 si Volkswagen Golf, ci s-a si clasat pe locul patru in topul general.
Un juriu format din experti auto din cadrul Asociatiei Auto din Croatia a premiat linia actuala de modele Mazda cu Placheta de Aur pentru calitate. De asemenea, juriul a fost impresionat de CX-5 (foto), SUV-ul compact Mazda de generatie urmatoare, acesta fiind desemnat cel mai bun 4×4 al anului. CX-5 va fi lansat la inceputul acestui an in Europa si va integra tehnologiile de referinta SKYACTIV.
Premiile amintite mai sus sunt cele mai recente dintr-o serie de numeroase rezultate similare. De fapt, Mazda are o traditie indelungata in ceea ce priveste constructia de automobile cu o calitate ridicata si satisfactia crescuta a clientilor. Acest lucru a fost confirmat pe parcursul anului 2011 de mai multe surse independente.