In acest an, celebrul premiu Paul Pietsch, care este foarte apreciat in industria auto, a fost acordat producatorului francez PSA Peugeot-Citroen. Prin atribuirea acestui premiu, membrii juriului au apreciat tehnologia diesel hibrida a modelului Peugeot 3008 Hybrid4. Bosch furnizeaza cele mai importante componente ale sistemului de propulsie electrica al modelului 3008 Hybrid4, primul autoturism care combina un motor diesel cu un motor electric. Premiul reprezinta inca o recunoastere a colaborarii excelente dintre inginerii PSA si Bosch pentru a imbunatati eficienta autovehiculelor.
Denumit dupa pionierul curselor auto si co-fondatorul unei celebre publicatii germane, premiul Paul Pietsch a fost acordat anual, incepand cu 1989, pentru inovatii de exceptie in domeniul auto. Inovatiile sunt evaluate de catre redactorii publicatiei, in colaborare cu 25 de publicatii internationale partenere.
Bosch furnizeaza cele mai importante componente ale sistemului de propulsie electrica al modelului 3008 Hybrid4: cele doua motoare electrice, dintre care unul se comporta ca un generator de inalta tensiune, au fost dezvoltate de Bosch si sunt produse la fabrica din Hildesheim. Bosch a dezvoltat in stransa colaborare cu PSA Peugeot-Citroen dispozitivele electronice de putere, foarte compacte, ce se compun din transformatorul CC/CC, invertorul dublu si unitatea integrata de comanda a sistemului hibrid. Prin combinarea unui motor diesel cu un motor electric, consumul de carburant este redus cu pana la 35%. Pe langa aceasta imbunatatire semnificativa a eficientei, autovehiculul are tractiune integrala datorita faptului ca puntea fata este actionata de motorul cu ardere interna, iar puntea spate este actionata de catre motorul electric.
In urma cu doar cateva luni, doua modele ale Grupului PSA ce sunt echipate cu aceasta tehnologie au castigat premiul Volanul verde (Green Steering Wheel) pentru cea mai ecologica inovatie din industria auto. Acest premiu anual este varianta ecologica a premiului Volanul de aur (Golden Steering Wheel) decernat de catre publicatiile germane Auto Bild si Bild am Sonntag. In cadrul expozitiei Equip’Auto ce a avut loc in luna octombrie la Paris, Bosch a castigat premiul de argint la categoria tehnologie ecologica, pentru rolul sau in dezvoltarea tehnologiei hibrid cu un motor cu ardere interna pe puntea fata si un motor electric pe puntea spate. Mai mult, in luna septembrie 2011, institutul OkoGlobe din cadrul Universitatii Duisburg-Essen a acordat producatorului francez unul dintre premiile sale OkoGlobe 2011 in semn de recunoastere pentru realizarile sale inovatoare reprezentate de lansarea primului autovehicul diesel hibrid din lume.