Exponate inestimabile, autentice repere in istoria automobilului, modele de legenda – toate sunt expuse in Muzeul Porsche. Constructorul german si-a propus sa le readuca in atentia publicului larg, printr-o serie de filme postate pe YouTube.com.
Prezentarea tezaurului din Muzeul Porsche incepe cu prima generatie 911, lansata la Salonul de la Frankfurt din 1963 (vezi filmul de mai jos). Putini stiu ca, initial, legendarul coupe german a fost “botezat” 901. Insa, la cererea companiei Peugeot, care isi rezervase dreptul de a folosi combinatia de trei cifre, cu 0 la mijloc, pentru denumirea de modele auto, 901 s-a transformat in 911.
Porsche a lucrat la caroseria modelului 911 inca din anii 50, pe cand 356 era modelul vedeta. In timp, prototipul a virat spre o versiune cu 4 locuri, cu care insa Ferry Porsche nu a fost de acord. Cel care avea sa dea ultimele tuse caroseriei a fost fiul sau, Ferdinand Alexander.
Inca din start s-a decis ca succesorul lui 356 sa aiba motorul amplasat in spate si s-a optat pentru un boxer in 6 cilindri. Sasiul si caroseria vechiului 356 au lansat locul liber unui concept modern. Rezultatul a fost ceea de Ferry Porsche avea sa defineasca, mai tarziu: "911 a marcat stilul inconfundabil al automobilelor sport Porsche".