Spectaculosul show car, prezentat zilele acestea, la Auto China 2012 de la Beijing, ofera publicului primele detalii referitoare la intentia celor de la Lamborghini de a lansa, in urmatorii ani, un SUV. In traditia casei, numele vine de la un taur, de aceasta data de la o specie disparuta din Europa pe la 1600 – “bos primigenius” (bour).
Cu toate ca vorbim despre un model off-road, aspectul general este tipic pentru un… coupe Lamborghini, conceptul fiind foarte apropiat, ca alura, de binecunoscutul Lamborghini Reventon. La randul sau, interiorul cu 4 locuri individuale si un design futurist este mai degraba unul demonstrativ, marcat de stilul sport si utilizarea materialelor ultrausoare.
Garda la sol imensa (mai ales cand vorbim de un Lamborghini) contrasteaza cu pavilionul coborat, insa chiar si asa, acest model va fi cel mai practic Lambo, de la batranul LM002 incoace. Altfel spus, va fi primul Lamborghini utilizabil in ritmul cotidian. Conceptul Urus masoara 4,99 m lungime (mai mare decat BMW X6), 1,66 m inaltime si 1,99 m latime, iar garda la sol foarte mare este avantajata de jantele pe 24 inch.
Al treilea model din gama Lamborghini va avea o misiune foarte clara: rentabilitatea. Iata de ce s-a optat pentru un SUV, in detrimentul unei limuzine sau a unei noi supersportive. Vanzarile vor putea creste intr-un ritm mai sustinut cu ajutorul unui model „de toata ziua”, decat prin intermediul unui supercar exclusivist. Decizie logica, daca e sa ne gandim doar la clientela din SUA, Rusia sau China, indragostita de SUV-uri de lux!
Fara sa dea mai multe detalii, Lamborghini promite o motorizare de 600 CP, care situeaza conceptul Urus printre cele mai performante SUV-uri de lux. Evident, transmisia este integrala, asociata cu o cutie de viteze cu dublu ambreiaj. Ramane de vazut, la momentul potrivit, care va fi oferta pentru versiunea de serie – cel mai probabil, motoare intalnite si la versiunile de top Audi sau la modele Bentley sau Porsche. De altfel, in presa auto internationala se vorbeste despre platforma tehnica pe care SUV-ul Lamborghini o va imparti cu noile generatii Porsche Cayenne, Audi Q7 si SUV-ul Bentley prefigurat de conceptul EXP 9 F.