Tehnologia biturbo diesel a fost inaugurata in Grupul Volkswagen de catre marca Audi, pe noul A6. Acesta dispune de un motor BiTDI V6 de 3,0 litri cu dubla supraalimentare, ce dezvolta 313 CP.
Motorul foloseste cele doua turbine in functie de necesitati, impreuna sau separat. Supraalimentarea functioneaza etajat, in sensul ca pana la 2.300 rot/min este folosit un mic turbo de inalta presiune, cu geometrie variabila. De la aceasta turatie intra in functiune o alta turbina, mai mare, care si ea dispune de geometrie variabila. Cele doua turbine functioneaza impreuna pana la 3.400 rot/min, iar la turatiile mai mari de atat cea de-a doua turbina functioneaza singura.
In urmatorii ani, tehnologia biturbo diesel va fi disponibila si la alte marci si modele din Grupul Volkswagen. In 2014, atunci cand este programata aparitia viitoarei generatii Volkswagen Passat, noul model va dispune de motorizarea BiTDI. Aceasta va fi a doua noutate tehnologica majora inglobata in viitorul Passat, pe langa platforma MQB (matricea modulara variabila).
Pe Passat nu va fi, insa, un V6, ci un agregat cu 4 cilindri in linie, de 2,0 litri, cu putere de circa 200 CP. In fine, o alta noutate legata de motorizarile viitorului Passat o va constitui trenul hibrid, care va combina un motor pe benzina de 1,4 litri supraalimentat cu unul electric, pentru o putere totata de 170 CP. Autonomia in mod electric va fi de pana la 50 km.
Audi, Auto Bild