Lansata oficial pe piata chineza, la finele lui martie, marca SEAT si-a inaugurat recent primele opt puncte de vanzare din aceasta tara, la Wuhan, Zhengzhou, Chongquing, Xiamen, Chengdu, Changsha, Nanjing si Shenzhen. Alte cinci reprezentante vor fi deschise in aceasta vara la Beijing si Shanghai, obiectivul fiind de 25 de puncte de vanzare pana in 2013.
Toti acesti dealeri si-au dezvoltat facilitatile intr-un timp record si fac parte din reteaua pe care VW o are in China, in baza colaborarii cu producatorii locali SAIC si Faw. In prima faza, automobilele vor fi importate din Spania, ceea ce va influenta pretul, din cauza taxelor vamale de 25%. Astfel, Leon, primul model SEAT vandut in China, are pretul de plecare de 298.000 yuani (35.000 euro).
Prin urmare, volumele de vanzari nu vor fi mari, pentru 2012 fiind estimate 4.000 de unitati. Importanta va fi, in schimb, notorietatea pe care marca spera sa si-o castige rapid pe aceasta piata, prin prisma calitatii si nivelului de satisfactie inregistrat in randul clientilor.
China este o provocare majora pentru SEAT, care a ramas singura marca din Grupul Volkswagen ce continua sa fie corigenta la capitolul dezvoltare internationala. Depinzand foarte mult de vanzarile de pe piata spaniola, SEAT a fost afectata de criza care a lovit puternic aceasta tara.
Asadar dezvoltarea inteernationala este vitala pentru SEAT, care incearca sa devina un brand profitabil, iar China este o etapa esentiala in acest sens. SEAT vizeaza un volum de 800.000 de unitati in cadrul programului pus la punct de Grupul VW pana in 2018. Cifra ar putea fi atinsa, daca SEAT va demara productia in China.