Conform unor zvonuri vehiculate in ultimul timp, BMW ar putea prezenta la toamna, cu ocazia Salonului de la Paris, Seria 1 GT cu transmisie pe puntea fata. Premiera are o importanta deosebita prin prisma faptului ca BMW este, prin traditie, un producator de automobile sportive, cu rotile motrice pe spate!
In timp, transmisia spate a devenit chiar un argument de baza la vanzari, astfel ca decizia celor de la BMW ii va surprinde pe multi. Amatorii de modele sportive au gasit mereu la BMW ceea ce cautau: spatele care “trage”, asociat cu motoare puternice si ESP deconectabil. Dar timpurile se schimba chiar si la BMW, iar cei de la publicatia britanica Autocar sustin ca una dintre noutatile toamnei va fi un model cu tractiune fata, dezvoltat pe o platforma tehnica MINI.
Avantajele acestei solutii tehnice, folosita de majoritatea constructorilor generalisti, sunt evidente: spatiu mai mult in habitaclu (fara tunelul central pentru transmisie) si in portbagaj (fara diferential). La acestea se adauga reducerea cheltuielilor de productie, mai ales in cazul in care platforma mecanica este impartita de mai multe modele.
Primul model de serie BMW cu transmisia pe puntea anterioara va fi Seria 1 GT (Gran Turismo). La Paris va fi expus un concept apropiat de versiunea finala. Va fi mai inalt si cu hayon – un concurent direct pentru noile Mercedes Clasa A si Audi A3.
In fine, daca dam crezare acelorasi zvonuri, viitorul BMW Seria 1 GT va avea printre motorizari si un agregat turbo in 3 cilindri, de 1,5 litri pe benzina, de 200 CP. Este motorul care a dotat conceptul sportiv hibrid BMW i8, dezvaluit anul trecut.