Victorie-record IRC, stabilita de Mikkelsen, la Sibiu
22.07.2012
        
Distribuie acest articol!   

Echipajul Andreas Mikkelsen – Ola Floene a obtinut a 25-a victorie pentru Skoda in Intercontinental Rally Challenge (IRC), dupa ce a dominat Raliul Sibiului, etapa inclusa in premiera in acest campionat. Mikkelsen, pe o Skoda Fabia Super 2000, s-a instalat la conducere dupa prima proba speciala si a facut un raliu fara greseala, reusind sa obtina a doua victorie din acest sezon. In urma acestui succes, norvegianul are un avans de 49 de puncte in clasament, fiind primul pilot care are sanse sa devina campion in IRC de doua ori consecutiv.

Sepp Wiegand a fost aproape de primul sau podium in IRC, dar germanul a abandonat in speciala a 10-a, cand suspensia dreapta spate a cedat. Ghinionul pilotului Skoda Auto Deutschland a fost speculat de Patrik Flodin, care a terminat pe doi. Suedezul care concureaza pentru Petter Solberg Engineering a revenit de pe pozitia a 45-a, performanta care i-a adus si trofeul Colin McRae IRC Flat Out Trophy.

Francois Delecour a completat podiumul din etapa sibiana si asta chiar daca a avut probleme cu amortizoarele masini sale Peugeot 207 Super 2000. Delecour a obtinut primul sau podium in IRC si victoria in Campionatul National de Raliuri Dunlop. Vitaliy Puskhar s-a impus, in premiera, in IRC Production Cup, iar Robert Consani a castigat IRC 2WD Cup, dupa ce fost campion Harry Hunt a avut probleme pe ultimele speciale.

Mikkelsen a facut o cursa prudenta care in final i-a adus victoria. Norvegianul a riscat mai mult pe Santa Max, o speciala mixta, dar a facut pana la roata dreapta-fata, ceea ce i-a permis lui Patrik Flodin sa castige si el o proba speciala. Aceasta strategie i-a asigurat o victorie confortabila cu un avans de peste cinci minute si jumatate. Un nou record in IRC.

„Am castigat cu un avans mare, dar a fost un raliu dificil”, a spus Mikkelsen. „Suprafata a fost foarte dura si noi nu am riscat nimic. Este o victorie speciala pentru toata echipa Skoda UK Motorsport si daca ei nu ar fi facut o treaba fantastica, nu as fi fost aici. Am terminat de multe ori pe locul secund in ultimele curse, asa ca acum ma bucur ca sunt pe prima treapta a podiumului”.

Flodin a terminat prima zi pe locul sase, dar un complex de imprejurari a facut ca suedezul sa ajunga pe locul secund in final. Tinand cont ca si Delecour a avut probleme pe final, pozitia sa nu a fost deloc amenintata in final. Sepp Wiegand a fost, pana inainte de speciala a 10-a, pe locul secund cu un avans de 2m:40 secunde cand a facut pana. Germanul a decis sa nu opreasca pe proba pentru a schimba roata si a iesit din cursa cand amortizoeul dreapta-spate a cedat.

IRC Production Cup
Valeriy Pushkar a impresionat pe toata lumea dupa prima sa victorie din IRC Production Cup. Ucraineanul a facut doua pene in prima proba a zilei, dar a profitat si de problemele pilotilor din fata sa. Valentin Porcisteanu a inceput ziua in postura de lider, dar a avut probleme pe speciala a noua. „Dupa trei kilometri am facut o pana si acest lucru ne-a avariat si directia masinii. Apoi masina a cazut de pe cric, iar ulterior Vitaly a trecut de noi si nu am mai putut vedea nimic din cauza prafului.” Porcisteanu a incheiat in final pe locul trei la clasa in spatele coechipierului Edwin Keleti. Singurul pilot de sex feminin inscris la start, Aska Zupanc a incheiat pe patru, urmata de Bogdan Marisca pe cinci si Marius Klein pe sase. Detinatorul titlului, Andreas Aigner nu a mai luat startul, dupa ce a abandonat in prima zi ca urmare a ruperii suspensiei.

IRC 2WD Cup
Robert Consani a obtinut prima victorie in IRC 2WD Cup si un impresionant loc 6 la general, la volanul unui Renault Clio R3. Francezul l-a luat in vizor pe Harry Hunt, aflat la peste un minut avans cu trei probe ramase de disputat, dar l-a depasit cand Hunt a fost incetinit de ruperea unui amortizor, care a dus la o pana si distrugerea franei pe roata respectiva. In ciuda numeroaselor probleme, Hunt a terminat pe doi, urmat de Vlad Cosma si Alex Filip. Serban Tomita a oferit Honda sansa sa celebreze, castigand clasa, cu Davide Catania pe noua. Pilotul constructorului japonez, Martin Kangur a abandonat in prima zi si nu a mai plecat in ziua secunda.

Raliul Sibiului 2012 – Top 10 IRC
 1. Andreas Mikkelsen (NOR) – Ola Floene (NOR) – Skoda Fabia S2000 2h15’28,0”
 2. Patik Flodin (SWE) – Goran Bergsten (SWE) – M-Sport Ford Fiesta S2000 +5’33,8”
 3. Francois Delecour (FRA) – Dominique Savignoni (FRA) – Peugeot 207 S2000 +11’56,9”
 4. Vitaliy Pushkar (UKR) – Ivan Mishyn (UKR) – Ralliart Lancer Evolution X +13’57,2”
 5. Edwin Keleti (ROM) – Botond Csomortani (UKR) – Ralliart Lancer Evolution X +14’45,6”
 6. Robert Consani (FRA) – Cedric Beynet (FRA) – Renault Clio R3 +17’26,7”
 7. Valentin Porcisteanu (ROM) – Daniel Dobre (ROM) – Ralliart Lancer Evolution X +18’04,6”
 8. Asja Zupanc (SLO) – Spela Trcek (SLO) – Ralliart Lancer Evolution IX +21’14,0”
 9. Bogdan Marisca (ROM) – Sebastian Itu (ROM) – Ralliart Lancer IX +21’43,3”
10. Alexandru Filip (ROM) – Bogdan Iancu (ROM) – Renault Clio R3 +24’39,1”

IRC Production Cup
Vitaliy Pushkar (UKR) – Ivan Mishyn (UKR) – Ralliart Lancer Evolution X

IRC 2WD Cup
Robert Consani (FRA) – Cedric Beynet (FRA) – Renault Clio R3

Clasament IRC – Piloti (dupa etapa a 8-a)
1. Andreas Mikkelsen (Norvegia) 132 p.
2. Jan Kopecky (Cehia) 83 p.
3. Juho Hanninen (Finlanda) 68 p.

Clasament IRC – Constructori (dupa etapa a 8-a)
1. Skoda 307 p.
2. Peugeot 169 p.
3. M-Sport 102 p.

Clasament IRC Production Cup – Piloti (dupa etapa a 8-a)
1. Andreas Aigner (Austria) 50 p.
2. Marco Tempestini (Romania) 48 p.
3. Robert Consani (Franta) 47p.

Clasament IRC 2WD Cup – Piloti (dupa etapa a 8-a)
1. Harry Hunt (Marea Britanie) 76 p.
2. Robert Consani (Franta) 50 p.
3. Martin Kangur (Estonia) 33p.

Clasament IRC 2WD Cup – Piloti (dupa etapa a 8-a)
1. Renault 262 p.
2. Honda 98 p.
3. M-Sport 60 p.

Distribuie acest articol!