SEAT a inceput productia noul Leon la Martorell. Dezvaluit recent la Salonul Auto de la Paris, modelul a necesitat o investitie de 800 milioane de euro, in principal in dezvoltarea modelului si facilitatile de productie.
Modelul Leon este unul strategic, menit sa asigure expansiunea internationala a companiei SEAT si sa contribuie la realizarea obiectivului de crestere a productiei in fabrica de la Martorell, unde mai sunt construite modelele Ibiza, Altea si Exeo, impreuna cu Audi Q3. Noul model va intra in segmentul compact – care numara 38% din totalul vanzarilor din sectorul automotive in Europa – si aspira la repetarea succesului repurtat de modelul Ibiza de a deveni al doilea pilon in cresterea brandului.
Productia noului Leon reprezinta o noutate excelenta si pentru piata de munca. Noul model asigura 1.600 de locuri de munca in fabrica de la Martorell, plus alte 6.000 in cadrul companiilor furnizoare. In viitor, introducerea noilor caroserii ale modelului vor crea alte oportunitati pentru noi angajati.
SEAT a inceput productia modelului Leon in 5 usi. Vanzarile vor incepe la sfarsitul lunii noiembrie in Germania, Austria si Elvetia, urmate de Spania la inceputul lui 2013. Anul urmator vom fi martorii lansarii variantelor in 3 usi si ST (ambele construite in Martorell), care pentru prima data vor largi familia Leon la trei membri, transformandu-l intr-un model si mai atractiv si mai versatil, adresandu-se unor categorii mai variate de clienti. Cumulate, primele doua generatii ale modelului Leon au inregistrat 1,2 milioane de unitati vandute din 1999 pana in prezent.
Noul SEAT Leon foloseste ultimele tehnologii ale Grupului Volskwagen, cum ar fi sistemul modular MQB (platforma care standardizeaza pozitionarea motorului si a distantei dintre axa fata si pedalier, latimea, lungimea si ampatamentul putand fi reglabile in functie de model), oferind o reducere semnificativa a timpului de productie in comparatie cu generatia veche Leon. In acelasi timp, platforma ofera o mai mare flexibilitate, permitand productia celor trei versiuni ale modelului Leon, precum si ale modelelor Altea, Altea XL si Altea Freetrack in aceeasi linie de asamblare. SEAT a adaptat de asemenea procesele de fabricatie pentru a asigura nivelul maxim de precizie si calitate, prin utilizarea ultimei generatii de tehnologii cum ar fi sudura si masuratori cu laser, precum si stantare la cald.