Sunetul este un element important in formarea identitatii de marca a BMW. Astfel, sunetul specific al motorului cu 6 cilindri in linie este marca performantei BMW, in timp ce asocierea cu artisti renumiti de jazz sau proiecte culturale dedicate muzicii clasice a intarit imaginea de rafinament si exclusivitate a marcii.
Configuratia cu 6 cilindri in linie asigura un echilibru unic, fara vibratii, care genereaza si un timbru sonor special, usor de recunoscut de catre pasionati. Prin performante si sunetul unic, aceste propulsoare au devenit sinonime cu BMW.
De-a lungul istoriei, motorul cu 6 cilindri in linie a aparut constant in portofoliul brandului. De altfel, primul produs realizat vreodata sub aceasta marca a fost, in 1916, BMW IIIa, un propulsor cu 6 cilindri in linie pentru avioane. 17 ani mai tarziu, in 1933, primul automobil dezvoltat integral de marca germana, BMW 303, avea sa fie echipat tot cu un motor cu 6 cilindri in linie. BMW 303 se remarca si printr-un sasiu inovativ ultra-usor, din otel tubular, dar mai ales prin grila dubla a radiatorului, element de design care va fi preluat ulterior la aproape toate modelele marcii.
In timp, motorul cu 6 cilindri in linie, cu sunetul sau unic, se va regasi in aproape toate modelele legendare ale marcii: BMW 328 (cu un BMW 328, castigatorul cursei de la Mille Miglia din 1940 a terminat cu un record de viteza care nu avea sa mai fie depasit; Petre Cristea se impunea pe Nurburgring in 1939, iar Alexandru Papana stabilea recordul rutei Bucuresti – Brasov in numai o ora si 38 minute in acelasi an), BMW 3.0 CSL (primul model realizat de M GmbH) sau primele modele M: supercarul BMW M1, M535i, M635 CSI, ca si primele versiuni ale BMW M5 si BMW M6.
In istoria recenta, propulsoarele cu 6 cilindri in linie de la BMW au dominat concursul Engine of The Year Award: in cei 13 ani ai competitiei au adunat 11 titluri in categoria motoarelor de 3,0 litri si doua premii absolute Engine of The Year Award. De altfel, motorul cu 6 cilindri in linie pe benzina, cu Twin PowerTurbo, este lider de segment in ultimii cinci ani. Acum, propulsoare cu 6 cilindri in linie se regasesc pe toate modelele marcii, cu o singura exceptie – BMW X1, cel mai compact SUV BMW.
La sfarsitul anilor ’50, un nou instrument intra in portofoliul de comunicare al marcii – reclamele pentru ecranele de televizor si cinematograf. La inceput in format alb-negru, imaginile erau insotite, in cele mai multe cazuri si de sunet: o voce, de obicei masculina, prezenta trasaturile distinctive ale produsului. Ca fundal muzical s-a optat pentru compozitii ritmice de jazz, care reflectau spiritul vremii si atrageau atentia asupra unei imagini sportive si sofisticate pe care BMW isi dorea sa o redobandeasca.
Incepand insa din 1966, BMW a folosit constant pentru toate reclamele sale aceeasi piesa de jazz – Take Five, compozitia lansata 7 ani mai devreme, cu care David Brubeck Quartet isi castigase faima internationala. Purtand semnatura lui Paul Desmond, melodia se remarca printr-un tempo inovativ, de 5/4, foarte energetic. Lansata in 1959, Take Five avea sa fie prima piesa de jazz care ajungea in Top 100 US Billboard Charts.
Timp de 10 ani, compozitia avea sa reapara constant in reclamele BMW, iar jazz-ul avea sa asigure ambianta la evenimentele marcii. Ultimul clip publicitar care avea sa utilizeze celebra melodie avea sa fie cel pentru BMW 1502 si a rulat intre 1975 si 1977, in Germania. BMW isi construia astfel o legatura foarte puternica cu lumea jazz-ului.
La inceputul anilor 90, departamentul de marketing ii ofera marcii un alt sunet distinctiv – celebrul gong dublu care marcheaza si acum finalul oricarei reclame TV sau radio. A fost conceput de agentia de creatie Jung von Matt si Interbrand Zintzmeyer & Lux, agentie responsabila de identitatea marcii pentru o perioada lunga de timp. Sunetul puternic, un motiv in doua tonuri cu un efect industrial, are rolul de a atrage atentia asupra sloganului prezentat la incheierea oricarui spot: Placerea de a conduce. Folosit cu rigoare timp de aproape 20 de ani, a deveni un adevarat logo acustic BMW.
De-a lungul timpului, BMW a colaborat cu cei mai mari producatori pentru sistemele audio, asa cum este Bose sau Harman Kardon. Acum, in prim plan pentru modelele BMW se afla noua solutie dezvoltata de Bang & Olufsen, sistemul care foloseste incinte acustice din aluminiu, in stilul specific al marcii daneze. Materialele de inalta calitate si designul rafinat reflecta pe deplin noua atentie a marcii pentru interiorul automobilului.
Se remarca prin tehnologia de inalta fidelitate ALT, Acoustic Lens Technology, care permite o distributie remarcabila a sunetelor de inalta frecventa. Impreuna cu izolarea fonica remarcabila, cele 16 incinte acustice cu o putere totala maxima de 1200 W transforma fiecare automobil BMW intr-o remarcabila sala de concerte.