In cadrul Galei Forbes 2012, smart a obtinut premiul pentru cel mai cool brand auto. Gala Forbes a prezentat rezultatele Topului Cool Brands si a premiat primele 10 branduri din top.
Topul 100 Cool Brands a fost realizat de 66 de formatori de opinie si trendsetteri romani. Lista initiala a cuprins 300 de branduri, selectate in urma cercetarii si documentarii in publicatii sau social media. Conform revistei Forbes Romania, selectia formatorilor de opinie, intervievarea acestora, analiza si interpretarea rezultatelor a fost realizata de ANTZ, agentie de coolhunting. Cei 66 de formatori de opinie au ales 10 branduri/categorie, in ordinea crescatoare privind factorul „cool” pe care acestea il detin din punctul lor de vedere.
Printre cele mai cool branduri, alaturi de smart, se mai numara Dior, Valentino, Starbucks, Ikea, Librariile Carturesti, Harley-Davidson, OMV, Createur5dEmotion, Clinica Regina Maria sau Plafar.
In perspectiva celor de la Forbes, factorul “cool” este prin excelenta subiectiv si personal. Formatorilor de opinie nu li s-a dat o definitie precisa a termenului, dar au fost rugati sa porneasca de la urmatoarele criterii: inovatie, stil, originalitate, autenticitate, dezirabilitate si unicitate.
„Sloganul smart este Open your mind!, asa ca ne bucuram sa vedem ca trendsetterii din Romania sunt deschisi si vad in smart automobilul prezentului si viitorul: masina citadina, pregatita pentru cele mai cool experiente. In fond, este cool sa fii smart!”, a declarat Monica Floristean, responsabil marketing si comunicare la Mercedes-Benz Cars.