Cum termenul de supercar pare sa nu mai ilustreze indeajuns de bine unde s-a ajuns cu tehnologia si exclusivismul in domeniul auto, a aparut un nou termen, cel de hypercar. Vorbim de modele rasate, produse in serii foarte mici, ce inglobeaza tehnologie de avangarda, uneori imprumutata din sportul auto. Ca sa dam si cateva exemple, modele precum Bugatti Veyron sau McLaren P1 intra in aceasta categorie.
Cei de la Audi vor sa acceada in acest club select al producatorilor de hypercar-uri, impulsionati de succesele impresionate repurtate in cursele de anduranta din ultimul deceniu. Primele informatii despre un viitor model radical Audi au aparut recent, in revista elvetiana Automobile Magazine. Cel mai important detaliu tine de nume – viitorul varf de gama Audi ar urma sa se numeasca R20.
Linia generala va fi puternic influentata de prototipul hibrid R18, care s-a acoperit de glorie la cursa de 24 de ore de la Le Mans, editia 2012. De asemenea, motorizarea diesel hibrida, foarte apropiata de cea folosita la Le Mans, va dota viitorul R20. Astfel, propulsorul V6 TDI va fi completat de doua motoare electrice, puterea cumulata urmand sa ajunga la circa 700 CP! Evident, R20 va beneficia de transmisie pe toate cele 4 roti.
Conform publicatiei elvetiene, prima prezentare ar urma sa aiba loc in cadrul concursului de eleganta de la Pebble Beach, din 2015. Productia ar urma sa demareze in 2016, fiind estimata la doar 100-250 unitati anual.