Folosirea in comun a diferitor platforme tehnice nu este o noutate in cadrul Aliantei Renault-Nissan, parteneriat care se bazeaza de 14 ani, printre altele, tocmai pe partajarea solutiilor tehnice. Pentru viitor, cei doi constructori vor folosi o noua platforma modulabila, care va sta la baza a nu mai putin de 11 modele Renault si 3 modele Nissan ce urmeaza sa fie lansate pana in 2020.
Noua platforma se numeste Common Module Family (CMF) si este de tip modulabil, compusa din patru componente. Acestea formeaza partea din fata si cea din spate a sasiului, compartimentul motor si habitaclul, la care se adauga un sistem electric comun.
Printre primele modele realizate pe baza CMF se numara Nissan Rogue, programat sa apara pana la finele acestui an. Alaturi de acesta, Nissan va mai folosi platforma CMF pentru viitoarele generatii ale modelelor Qashqai si X-Trail. La randul sau, Renault va folosi platforma incepand de anul viitor, la noile Scenic si Laguna.
Arhitectura CMF va ajuta Alianta Renault-Nissan sa micsoreze costurile pieselor cu pana la 30% si costurile “de intrare” ale unui automobil in medie cu pana la 40%. Folosirea unei platforme modulare commune nu este insa o premiera in industria auto – Grupul Volkswagen si Grupul PSA Peugeot Citroen folosesc deja astfel de solutii tehnice, cunoscutele platforme MQB, respectiv EMP2.