Distribuie acest articol!
In acest an, papionul Chevrolet implineste 100 de ani. Desi originea acestei embleme continua sa fie un mister, 215 milioane de autovehicule si camioane o poarta din 1913. In 1913, cofondatorul Chevrolet William C. Durant a lansat papionul, emblema distinctiva Chevrolet, acesta fiind amplasat in centrul partii frontale a modelelor 1914 Chevrolet H-2 Royal Mail si H-4 Baby Grand.
In ultimul secol, papionul a impodobit 215 milioane de autovehicule Chevrolet, 60 de milioane dintre acestea aflandu-se inca in circulatie. Un autoturism, un crossover sau un camion Chevrolet este vandut la fiecare 6,39 secunde in una dintre cele 140 de tari, iar marca a atins un record de 2,5 milioane de unitati vandute in primele sase luni ale acestui an. Centenarul papionului este sarbatorit prin lansarea de modele noi, precum sedanul compact Cruze Clean Turbo Diesel in SUA si SUV-ul de mici dimensiuni Trax, disponibile pe 40 de piete internationale.
„Papionul Chevrolet este faimos in intreaga lume si a devenit sinonimul ingeniozitatii americane”, a declarat Tim Mahoney, director de marketing al Chevrolet. „Indiferent daca tractati mii de kilograme pe teren stancos intr-un pickup Silverado sau faceti naveta intr-un autovehicul electric Spark, papionul Chevrolet se va afla intotdeauna in fruntea calatoriilor dumneavoastra”.
Desi papionul exista de 100 de ani, detaliile referitoare la originea sa continua sa fie incerte. Povestile din spatele acestei legende variaza de la cea care spune ca Durant a fost inspirat de designul tapetului dintr-un hotel parizian pana la cea conform careia a vazut un anunt publicitar intr-un ziar, in timp ce era in vacanta in Hot Springs, Va., S.U.A.
Atat vaduva, cat si fiica lui Durant au explicatii diferite. In cartea sa din 1929, intitulata Tatal meu, Margery Durant spune ca Durant mazgalea uneori modele de logouri pe bucati de hartie in timpul cinei. „Cred ca, intr-o seara, intre supa si puiul prajit a schitat emblema folosita pe autovehiculele Chevrolet pana in zilele noastre”, scria ea.
Dar, intr-un interviu acordat in 1968, vaduva lui Durant, Catherine, a declarat ca papionul isi avea originea intr-o vacanta petrecuta la Hot Springs, in 1912. In timp ce citea un ziar in camera de hotel, Durant a observat un design si a exclamat: „Cred ca asta ar fi o emblema excelenta pentru Chevrolet”. Din nefericire, doamna Durant nu a detaliat niciodata natura designului sau maniera in care acesta a fost utilizat.
Dar aceasta informatie l-a inspirat pe Ken Kaufmann, istoric si editor al revistei The Chevrolet Review, sa afle cat de adevarata este. In editia din 12 noiembrie 1911 a ziarului The Constitution din Atlanta, a fost publicat un anunt publicitar pentru Coalettes, un produs din carburant rafinat pentru foc, produs de Southern Compressed Coal Company. Logoul Coalettes, asa cum era publicat in anuntul publicitar, avea forma unui papion inclinat, foarte asemanator cu cel care avea sa devina in curand simbolul Chevrolet.
Durant si sotia sa au vazut oare acelasi anunt – sau unul asemanator – in anul urmator, cand se aflau la cateva state distanta spre nord? Ziarul descoperit de Kaufmann a fost publicat la doar noua zile dupa infiintarea Chevrolet Motor Co. Papionul Chevrolet a fost publicat pentru prima oara in editia din 2 octombrie 1913 a ziarului Washington Post, alaturi de indemnul „Cautati acest model”.
Distribuie acest articol!
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2018
Audi
auto
BMW
concept
coupe
crossover
Dacia
electric
Europa
F1
facelift
Ferrari
Ford
Formula 1
foto
imagini
masini electrice
Mercedes
mini
noutati
oficial
Opel
Porsche
pret
productie
Renault
rezultate
Romania
Skoda
SUV
Tesla
Toyota
vanzari
Volkswagen
VW
WRC