Bosch a castigat premiul international „Motorul anului” pentru sistemul hibrid hidraulic. Acest sistem de propulsie completeaza motorul clasic cu ardere interna cu elemente hidraulice si cu acumulator de presiune umplut cu azot. Premiul este oferit anual de organizatia UKIP Media and Events. Decizia de a desemna compania Bosch drept castigatoare a premiului din acest an a fost luata pe baza opiniilor unui numar de 78 de jurnalisti auto de top din 36 de tari. Frank Linkenheil, unul dintre cei doi coordonatori ai proiectului Bosch, a declarat: „Sistemul hibrid hidraulic reprezinta o alternativa la sistemele de propulsie conventionale. Ne face o deosebita onoare sa fim primul furnizor care castiga aceasta distinctie”. 2013 a fost primul an in care furnizorii au fost selectati pentru o categorie noua a premiului „Motorul anului”. Dean Slavinch, unul dintre initiatorii premiului, a laudat hibridul hidraulic, numindu-l cea mai importanta inovatie tehnica din ultimele 12 luni.
Acest sistem de propulsie inovator, dezvoltat de Bosch in colaborare cu PSA Peugeot Citroën, este primul hibrid hidraulic din lume cu un acumulator de presiune pneumatic. Acesta poate fi incarcat rapid, ceea ce inseamna ca poate utiliza foarte eficient surplusul de energie cinetica rezultata din franare. Utilizarea sistemului de propulsie in traficul urban poate reduce consumul de carburant cu pana la 45 la suta. Cu alte cuvinte, hibridul hidraulic poate reduce in mod semnificativ emisiile de CO2 ale autovehiculelor compacte. Sistemul este compatibil si cu autoturismele din alte clase, precum si cu furgoanele pentru transportul urban de marfa, care sunt nevoite sa opreasca si sa reporneasca de mai multe ori.
Bosch va continua sa asigure avansul dezvoltarii tehnologice in domeniul auto. Pe langa imbunatatirea continua a motoarelor cu ardere interna si furnizarea de sisteme de propulsie inovatoare, cum ar fi hibridul hidraulic, concernul german lucreaza la eficientizarea sistemelor alternative de propulsie pentru autovehiculele electrice si unitatile auxiliare. Inginerii Bosch se concentreaza in aceeasi masura pe conducerea automata si pe solutiile multimedia elegante, precum si pe interfetele usor de utilizat.