Masina fara sofer, testata pe drumuri publice
19.08.2013
        
Distribuie acest articol!   

Bosch efectueaza testarea conducerii automate pe soselele din Germania. Obiectivul declarat este testarea si imbunatatirea autovehiculelor prin mentinerea automata a directiei si conducerea automata in conditii reale de trafic. In cadrul unui raport independent care vizeaza conceptul de siguranta elaborat de Bosch pentru testele rutiere, organizatia germana de certificare TUV Sud declara ca „in momentul de fata nimic nu poate sta in calea testarii acestor autovehicule experimentale pe drumurile publice”. Wolf-Henning Scheider, membru al consiliului de administratie Bosch responsabil pentru acest domeniu, subliniaza importanta evaluarii independente: „Suntem adeptii absoluti ai principiului controlului dublu”.

Prima etapa a acestui proces se refera la conducerea automata pe autostrada. Neavand intersectii, autovehicule care se deplaseaza in sens opus sau pietoni, autostrazile prezinta cel mai mic nivel de provocari pentru sistemele automate. Manevrele efectuate de autovehiculul de testare sunt dictate de un asistent pentru mentinerea benzii de rulare, un sistem de comanda cu tempomat adaptiv si un asistent pentru schimbarea benzii de rulare, informatiile necesare despre zona din jurul autovehiculului fiind culese de radarul si de senzorii video Bosch. Descoperirile efectuate pe parcursul acestor teste paveaza calea pentru functiile de conducere cu o automatizare superioara, cum ar fi pilotul pentru blocajele in trafic, care asigura controlul complet automat al autovehiculului la viteze scazute. Pentru atingerea acestui obiectiv, testele asigura deja o experienta valoroasa care este utilizata la imbunatatirea sistemelor de franare de urgenta sau de evitare a situatiilor periculoase. „Rezultatele acestor teste ajuta la asigurarea unei conduceri mai sigure si mai relaxate”, a declarat Scheider.

Chiar daca exista tehnologii pentru aproape fiecare situatie imaginabila ce poate fi intalnita in traficul de pe o autostrada, soferii acestor autovehicule de testare sunt instruiti in mod special. La testele rutiere pot participa doar angajatii care au asimilat conceptul de siguranta si care au urmat un curs special de instruire pentru conducere. Acestia trebuie sa aiba capacitatea de a reactiona rapid in situatiile potential critice.

Un numar de 5.000 de ingineri lucreaza la Bosch pentru a crea sisteme si mai performante de siguranta si asistenta, acestea constituind baza conducerii automate. Echipa responsabila pentru proiect lucreaza in momentul de fata la corelarea sigura a acestor functii viitoare cu senzorii, unitatile de comanda si dispozitivele de actionare ale unui autovehicul, pentru a forma un sistem unificat. Activitatea pentru atingerea acestui obiectiv se desfasoara in doua centre: la Palo Alto, California, inginerii asigura dezvoltarea functiilor, iar integrarea sistemelor este realizata la Abstatt, langa Stuttgart, in Germania.

Distribuie acest articol!