Prin intermediul acestui concept, Renault evidentiaza trei directii: Initiale Paris ilustreaza a sasea petala „Wisdom” a margaretei prin care este reprezentata strategia de design a Renault: intelepciunea, deschiderea de spirit; Initiale Paris prefigureaza succesorul modelului Espace, intr-o versiune „Initiale Paris”; Initiale Paris demonstreaza expertiza si obiectivele marcii de a se pozitiona in segmentul premium.
Strategia de design Renault, construita in jurul ciclului vietii, reflecta diferitele experientele ale clientilor: prima dragoste, descoperirea lumii, intemeierea unei familii, munca, placerile si dobandirea intelepciunii. Aceasta strategie se exprima printr-un limbaj stilistic emotional simplu, senzual si cald.
Sunt rare ocaziile in care o marca aduna sase masini concept la standul sau, in cadrul unui salon auto. Prezentarea celor sase concepte ilustreaza apogeul unui ciclu si succesul reinnoirii designului Renault. Astfel, se realizeaza o perspectiva asupra tuturor etapelor, iar mesajele transmise sunt simplu de decodificat. Renault concepe masini pentru fiecare etapa a vietii. De la aceasta idee a aparut o strategie de design care creeaza o legatura stransa cu clientii.
„Wisdom” este cea de-a sasea petala a acestei strategii, prezentata cu ocazia salonului auto de la Frankfurt. Reprezentata prin Initiale Paris, simbolizeaza deschiderea de spirit, capacitatea de a te bucura din plin de viata, cultivand senzatiile si placerea. Acestea a fost viziunea care a stat la baza Initiale Paris, ce propune o experienta aparte a calatoriei, o calatorie la clasa premium cu toate emotiile pe care marca doreste sa i le atribuie. „Initiale Paris este a 6-a masina concept a strategiei de design Renault. Ea prefigureaza succesorul Renault Espace intr-o versiune Initiale Paris care evoca viziunea Renault asupra segmentului premium”, explica Laurens van den Acker, directorul pentru design industrial Renault.
Cu o lungime de 4,85 metri, Initiale Paris este o masina mare. Cu prestanta, fara excese, promite spatiu generos la bord. Ea exprima deopotriva: dinamismul unei berline, prin calandrul cu linii ferme si „umerii” solizi; caracterul unui SUV, datorita rotilor mari de 22 inch si flancurilor sculptate; luminozitatea unui monovolum, datorita suprafetei vitrate generoase si pavilionului inedit cu jocuri de lumina.
Structura sa care aminteste de osatura unui avion este de asemenea inspirata de Grand Palais si Tour Eiffel, monumente emblematice ale Parisului, capitala elegantei in stil francez. Cu originalitate, pavilionul din aluminiu si plexiglas al masinii concept ofera cea mai clara dovada de admiratie fata de Paris. Prelucrat odata cu caroseria, acesta reproduce harta orasului luminilor – cu suprafete mate si transparente – reliefandu-i cartierele, bulevardele si Sena.
Caroseria este invaluita intr-o nuanta denumita Ametist. Aceasta culoare trece de la negru metalizat inchis la violet pruna deschis in functie de variatiile luminii si unghiul de vedere. Reflexiile ei variate danseaza in lumina la fel ca cele ale unui bijuterii in sipetul sau. Litera „I” evocand „Initiale Paris” se regaseste pe flancuri si pe jantele masinii.
Cu tehnologia full LED, blocurile optice ii confera o semnatura luminoasa patrunzatoare. In fata, farurile de zi formeaza o paranteza in interiorul fiecarui proiector. Un mecanism incorporat provoaca o licarire de lumina ce evoca clipirea unei pleoape. In spate, datorita volumelor si proportiilor atente, farurile sunt amplasate armonios atat in planul orizontal cat si in cel vertical al caroseriei. Vederea in spate este asigurata de camere foarte subtiri, cu rolul de oglinzi retrovizoare. Fiecare detaliu exterior evoca si sustine miscarea.
Accesul in masina se face prin portierele cu deschidere opusa, urcand o treapta electrica ce te duce cu gandul la un avion. Impresia placerii exclusiviste a calatoriei la bordul unui avion cu reactie privat este confirmata la vederea scaunelor din primele doua randuri, a schimbatorului de viteze reliefat, a ghidurilor luminoase care strabat habitaclul si a volumelor care evoca in interior motivul ampenajului utilizat la exterior. Scaunele „extra confort" de pe primele doua randuri sunt o invitatie deschisa la calatorie. Fixate de tunelul central, fara legatura verticala cu planseul, pare ca plutesc in habitaclu. Acest efect aerian este intensificat de articulatia directa dintre spatar si sezut care lasa lumina sa patrunda printre cele doua.
Soferul are la dispozitie un instrumentar minimalist si o consola ce pare sa pluteasca in habitaclu. Deasupra instrumentelor de bord, o succesiune de benzi luminoase se aprind si se sting in ritmul inaintarii masinii. Fara montanti laterali, consola se integreaza delicat in habitaclu precum un pod ce face legatura intre tunelul central si tabloul de bord. Regasim aici doua ecrane ce pot difuza clipuri video si informatii despre punctele de interes din oras. Acest ecrane sunt incorporate in suprafata si profilul consolei, confundandu-se parca cu masca sa din lemn mat. O bacheta originala constituita in intregime din lamele mobile independente si animate se regaseste partea din spate a habitaclului, pe al treilea rand. Datorita multiplelor posibilitati de pozitionare, acestea deschid calea utilizarii variate a spatiului.
Pentru ca muzica si sunetul sa amplifice placerea calatoriei, acustica habitaclului a fost atent gandita. Astfel, Initiale Paris le propune tuturor pasagerilor o experienta sonora totala. Inca de la cuplarea contactului, pasagerii Initiale Paris sunt intampinati intr-o atmosfera sonora distinctiva care da tonul experientei premium promisa de Initiale Paris. Incredintata compozitorului si designerului de sunet Andrea Cera, aceasta realizare face parte din proiectele comune derulate de IRCAM (Institutul de Cercetare si Coordonare Acustica/Muzicala) si Renault, ca si cel realizat pentru conceperea sunetelor de avertizare a pietonilor emise de Zoe. Bose, partenerul Renault inca din 2008 in domeniul acusticii pentru vehiculele de serie, a conceput un system audio personalizat. Voit discreta si complet integrata, instalatia acustica reflecta simplitatea si eleganta Initiale Paris. Treizeci si doua de difuzoare, inclusiv doua cutii de bas incorporate, rasuna la bordul Initiale Paris. Sunetele joase, medii si inalte sunt prelucrate separat de difuzoare specifice, comandate de un amplificator digital tinand cont de caracteristicile acustice ale habitaclului.
Pornind de la motorul dCi 130, inginerii mecanici motoristi de la Renault au derivat un motor concept ce asigura un cuplu mult mai ridicat (pana la 400 Nm) pe o plaja de utilizare vasta. Motorul preia elementele fundamentale patentate de Renault in materie de tehnologie mecanica si exploreaza noi cai de sporire a eficientei. Fidel strategiei sale de downsizing, Renault imbina placerea la volan cu consumul scazut in cadrul unor motoare cu cilindree redusa si extrem de eficiente. Transmisia automata EDC (Efficient Dual Clutch) cu sase trepte aduce confort si viteza de reactie, iar consumul este tinut sub control. Prin intermediul acestui motor concept, Renault exploreaza doua noi directii: tehnologia twin-turbo si comanda Shift-by-Wire pentru cutia EDC.
Cu dimensiuni aproape egale cu cele ale unui Espace lung, masina concept Initiale Paris are o greutate cu 250 de kg mai redusa decat acesta. Mai mult, motorul concept reuseste o reducere de 40% a emisiilor de CO2/km si una de 25% a consumului de carburant raportat la un motor diesel cu performante comparabile. Dincolo de masina concept in sine, „Initiale Paris” reprezinta si o materializare a viziunii Renualt asupra masinilor premium.