Michelin scoate in evidenta colaborarea cu Porsche, la noul model 918 Spider, prin cateva cifre simbolice. Printre acestea, 6,57 minute – recordul de tur de pista inregistrat de Porsche 918 Spyder, echipat cu anvelope Michelin Pilot Sport Cup 2, pe circuitul de la Nurburgring, un total de 20,832 km sau 417 secunde de „aderenta superioara”. Productia noului Porsche 918 Spyder a inceput la 18 septembrie 2013, iar Michelin este furnizor unic pentru aceasta supermasina hibrid, a carei productie va include 918 unitati.
Fabricat cu tehnologia utilizata in productia anvelopelor de curse, compusul din banda de rulare a anvelopei Michelin Pilot Sport Cup 2 integreaza tehnologia Bi-Compound, care presupune utilizarea unor compusi diferiti de cauciuc la interiorul si la exteriorul benzii de rulare. La exterior, cauciucul are la baza un elastomer cu masa moleculara crescuta, a carui duritate a fost adaptata pentru a oferi o aderenta de exceptie pe suprafete uscate in viraje, mai ales in virajele stranse, in timp ce la interior, cauciucul are la baza un elastomer mai rigid, care asigura o manevrabilitate exceptionala.
Cea mai importanta caracteristica a centurii din aramida, o fibra cu densitate crescuta, este rezistenta sa la rupere. Puternica si usoara in acelasi timp, centura anvelopei este de cinci ori mai rezistenta decat otelul, la aceeasi greutate. Datorita tensiunii variabile, centura strange mai mult banda de rulare si mai putin flancurile. Astfel, practic, anvelopa este sustinuta intr-o structura rigida. Prin urmare, anvelopa isi mentine forma, iar amprenta sa la sol ramane constanta, chiar si la viteze foarte mari.
Aceasta inovatie reprezinta o adaptare a tehnologiei Variable Contact Patch 2.0, integrata in anvelopa Michelin Pilot Super Sport. Tehnologia Variable Contact Patch 3.0 asigura o distributie mai uniforma a presiunii, cantitatea de cauciuc aflata in contact cu solul ramanand aceeasi la rularea in linie dreapta, dar si in viraje. Zona talonului este mai lata cu 10 % comparativ cu cea a unei anvelope sport obisnuite. In plus, este ranforsata cu un compus de cauciuc cu modul de elasticitate ridicat care creste rigiditatea laterala a anvelopei si ii asigura o tinuta de drum precisa.
Gratie unui proces special de fabricatie si experientei sale unice, Michelin a dezvoltat o noua tehnologie, Michelin Velvet Technology. Pe baza unei microgeometrii care absoarbe lumina, aceasta solutie a permis crearea unui contrast intre diferitele nuante de negru de pe flancul exterior, oferindu-i astfel acestuia un aspect de „catifea”.