In timpul conducerii unui autovehicul, cel mai important punct de referinta este autovehiculul din fata. La ce distanta se afla si cat de repede se deplaseaza? Ceea ce oamenii pot doar estima, senzorii pot masura de 20 de ori pe secunda, cu o mare precizie. Din acest motiv, senzorii stau la baza numeroaselor sisteme de asistenta care mentin in mod automat distanta prestabilita fata de autovehiculul din fata, iar in situatiile critice emit avertizari si actioneaza automat franele.
In prezent, Bosch produce in cadrul fabricii sale de la Reutligen, langa Stuttgart, senzorul radar cu numarul un milion, ce utilizeaza banda de frecvente de 77 GHz. Productia de serie a acestor senzori a inceput in anul 2000. Volumul productiei a ramas mic pentru o perioada indelungata de timp, dar acum este inregistrata o crestere rapida. Daca pentru primul milion de senzori au fost necesari 13 ani, urmatorul milion va iesi de pe linia de productie intr-o perioada de un an.
„Se estimeaza o perioada de avant al sistemelor de asistenta pentru sofer in anii care urmeaza”, a declarat Wolf-Henning Scheider, descriind dinamica inregistrata de sectorul pentru care este responsabil in calitate de membru al Consiliului de Administratie Bosch. „Bosch va livra senzorul radar cu numarul zece milioane in anul 2016”, a continuat acesta.
Din 2014, autovehiculele vor trebui echipate cu cel putin un sistem de asistenta pentru a primi un punctaj de 5 stele conform sistemului de punctare Euro NCAP, iar incepand cu anul 2016 gama completa de functii de siguranta pentru pietoni va deveni obligatorie. Odata ce au fost montati la bordul autovehiculului, senzorii pot fi utilizati pentru mai multe functii. De exemplu, o camera video care detecteaza liniile de marcaj ale benzii de rulare poate inregistra si indicatoarele rutiere. Soferii vor aprecia din ce in ce mai mult aceste functii de siguranta si confort. „Piata sistemelor de asistenta pentru sofer va inregistra o crestere anuala de peste 20 de procente in urmatorii ani”, a declarat Scheider.
Bosch este pe punctul de a lansa productia in serie a noului senzor radar cu raza medie de actiune, care este la fel de puternic ca predecesorul sau, dar mai compact si mai accesibil. Senzorul este disponibil atat pentru montarea in partea din fata, cat si in cea din spate a autovehiculului. In 2014 va incepe productia unui senzor video stereo care poate masura distante de pana la aproximativ 50 de metri. Prin urmare, pentru prima oara va fi necesar un singur senzor pentru franarea automata de urgenta si sporirea protectiei pietonilor. In viitor, noi functii vor juca un rol mai mare pentru a asista soferul in timpul manevrarii autovehiculului. De exemplu, acestea vor utiliza senzori cu ultrasunete pentru parcarea complet automata, chiar si in cazul in care soferul se afla in exteriorul autovehiculului, si vor asigura miscarile volanului in zonele inguste ale autostrazilor, aflate in constructie.