Compania de consultanta Interbrand a dat publicitatii a 13-a editiei a faimoasei sale liste cu cele mai valoroase marci din lume. Lista contine o premiera majora – compania Coca-Cola nu se mai afla pe primul loc, fiind retrogradata pana pe pozitia a treia! Apple si Google se afla pe primul si al doilea loc, in vreme ce Top 100 contine nu mai putin de 14 branduri din domeniul automotive, majoritatea dintre ele cu o valoare estimata de ordinul zecilor de miliarde de dolari. Apple a crescut intr-un an cu 28% si valoreaza 98,31 miliarde de dolari, in timp ce cresterea Google a fost de 34%, pana la 93,29 miliarde de dolari.
Toyota continua sa fie primul brand auto, clasat pe acelasi loc 10 ca si anul trecut, insa in crestere ca valoare, de la 29,33 pana la 35,34 miliarde de dolari. Mercedes-Benz, BMW si Honda completeaza Top 20, pe locurile 11, 12 si respectiv 20. Remarcabil este si saltul Volkswagen, de pe 39 pe 34 si cu o valoare in crestere cu 20%, pana la 11,12 miliarde de dolari. Intre primele 50 de branduri se mai regasesc Ford (pe 42) si Hyundai (pe 43).
Cea mai mare crestere in procente din domeniu auto este insa la Porsche, cu 26%, pana la 6,47 miliarde de dolari. Spre final de lista (locul 89) se afla nou intratul Chevrolet, in timp ce clasarea Ferrari abia pe locul 98 este oarecum surprinzatoare. Celebra marca italiana a crescut fata de 2012 cu 6%, pana la 4,01 miliarde de dolari.
Raportul anual Interbrand ia in considerare performantele financiare ale produselor si serviciilor oferite de fiecare brand, precum si influenta acestora asupra consumatorilor. Iata si cele 14 marci din domeniul auto sau moto care se regasesc anul acesta in topul Interbrand: Toyota (locul 10, +17%), Mercedes-Benz (11, +6%), BMW (12, +10%), Honda (20, +7%), Volkswagen (34, +20%), Ford (42, +15%), Hyundai (43, +20%), Audi (51, +8%), Porsche (64, +26%), Nissan (65, +25%), Kia (83, +15%), Chevrolet (89, nou intrat), Harley-Davidson (96, +10%), Ferrari (98, +6%).