Pana acum stiam ca motoarele diesel pacatuiesc la capitolul emisii de particule. Dar iata ca un studiu realizat recent, de TUV Nord, pentru asociatia europeana Transport & Environnement, dezvaluie o realitate surprinzatoare! Conform acestui studiu, noile motoare pe benzina sunt mult mai nocive decat cele diesel. Astfel, motoarele cu injectie directa emit de zece ori mai multe particule fine decat noile motoare diesel si de o mie de ori mai multe decat in cazul motoarelor clasice pe benzina. Iata de ce asociatia solicita constructorilor sa-si echipeze toate motoarele cu filtre de particule.
Care este riscul? Concluziile studiului sunt clare: "particulele patrund adanc in plamani si sunt absorbite in sange, cauzand mai multe boli, inclusiv cancer". Cei de la Transport & Environnement vad ca unica solutie montarea filtrelor de particule, ale caror costuri sunt cuprinse intre 40 si 130 de euro, conform Comisiei Europene, respectiv de 50 de euro, conform calculelor ADAC. "O solutie economica simpla si eficace", cred cei de la asociatia Transport & Environnement, mai ales daca avem in vedere ca poluarea aerului cauzeaza 406.000 de decese pe an, in Europa.