Incepand cu luna iunie 2013, Boris Billich a preluat pozitia de CEO si presedinte al Mercedes-Benz Romania. Pornind de la evolutia pozitiva din 2013, evidentiata de lansarea de produse inovatoare, crearea de experiente de brand interesante, consolidarea parteneriatelor de afaceri si valoarea adaugata oferita de serviciile after-sales, Boris Billich, impartaseste viziunea si asteptarile sale pentru noul an.
Ca prognoza pentru noul an, Billich si-a exprimat asteptarile in timpul unei sesiuni de informare a presei. Astfel, el prevede o usoara crestere a cotei de piata, atat in segmentul premium, cat si pe piata auto, in general. Prin strategii dedicate, Mercedes-Benz Romania isi propune sa atinga cele mai bune rezultate si sa consolideze pozitia companiei in toate segmentele.
“In 2014 ne asteptam ca tot mai multi clienti sa opteze pentru achizitionarea unui autovehicul nou sau a unuia rulat. In acest sens, ne-am propus sa facem din 2014 un an chiar mai bun la nivel de vanzari si servicii post-vanzare. Suntem increzatori ca strategia noastra va conduce la o crestere a satisfactiei si a fidelizarii clientilor si, in consecinta, la cresterea cotelor noastre de piata. In plus, am intalnit in Romania o echipa puternica si dedicata, iar impreuna suntem determinati sa depunem toate eforturile pentru ca si in 2014 sa furnizam servicii de inalta calitate si produse de clasa mondiala”, a declarat Boris Billich.
In comparatie cu 2012, vanzarile de anul trecut au crescut semnificativ, la nivel general, luand in considerare toate unitatile de business Mercedes-Benz Romania. Evolutia de ansamblu a companiei indica o tendinta pozitiva si o crestere continua, atat in ceea ce priveste volumul, cat si calitatea, setand standarde mai inalte pentru obiectivele din anul 2014.
In ceea ce priveste autoturismele, cu o crestere de 15% a inmatricularilor (fata de 2012) si o cota de piata de 36% in segmentul premium, Mercedes-Benz Romania a reusit sa se pozitioneze in 2013 ca lider in segmentul sau comparativ, pentru prima data din 2004.
Acest rezultat a fost, de asemenea, generat de lansarea noului model CLA, care extinde si mai mult gama noii generatii de modele compacte – si a binecunoscutelor modele Mercedes-Benz Clasa E si Clasa S. In acest an, Mercedes-Benz Romania va continua sa isi extinda portofoliul de produse cu noi modele de automobile (Clasa C, GLA, Clasa V, Clasa S-Coupe, CLS facelift, Clasa B facelift), urmarind astfel sa isi mentina pozitia de lider si continuand trendul ascendent.
Mercedes-Benz Romania continua sa fie lider in segmentul de autovehicule comerciale usoare de dimensiuni medii si mari. Cu o cota de piata de 21,2%, activitatea diviziei de autovehicule comerciale usoare este axata pe oferirea de solutii personalizate pentru toate tipurile de afaceri si pe sustinerea clientilor, in nevoile acestora de transport, cu produse care pot fi considerate parteneri de incredere pentru activitatile lor de zi cu zi. Principalul eveniment al anului 2013 a fost lansarea noului Sprinter care a influentat in mod semnificativ volumul de vanzari, in timp ce 2014 va fi dedicat lansarii noului Vito.
In cazul comercializarii camioanelor, Mercedes-Benz Romania a crescut cu succes cota de piata cu pana la 20%, imbunatatindu-si pozitia in clasamentul pietei de pe locul 4 pana pe locul 2. Volumul ridicat de vanzari ale noilor modele Actros si, in special, ale camioanelor Euro VI, reprezinta doar unul dintre indicatorii evolutiei pozitive. Mercedes-Benz Romania este pregatita sa mentina aceleasi rezultate bune si in acest an, cu o gama complet noua de camioane din toate segmentele: Antos, Arocs si Atego.
Produsele si serviciile post-vanzare oferite de Mercedes-Benz joaca un rol-cheie in activitatea companiei pentru ca performanta in acest sens determina in mod direct satisfactia clientului. Prin serviciile personalizate si vanzarile pieselor de schimb de origine Mercedes-Benz, se asigura ciclul de viata al autovehiculelor. In general, veniturile acestor activitati in 2013 sunt mai putin supuse fluctuatiei in comparatie cu activitatea vanzarii de autovehicule. Acest lucru este valabil atat in cazul Centrelor Autorizate de Service, precum si in cazul companiei Mercedes-Benz Romania. Avand in vedere aceasta relativa stabilitate, contributiile serviciilor post-vanzare sunt semnificative, nu doar in termeni de volum, dar si in ceea ce priveste sustenabilitatea. In plus, contributia acestora este in continua crestere, in fiecare an, prin intermediul ofertelor inovatoare de produse si promovarea beneficiilor oferite de serviciile de calitate, in randul clientilor.