Actuala generatie Skoda Fabia, trecuta deja printr-un facelift (foto), se pregateste de finalul carierei. Dupa cum se stie deja, Skoda va dezvalui, pana la finele acestui an, a treia generatie a binecunoscutului sau model mini. Cel mai probabil, premiera mondiala se va consuma in cadrul Salonului de la Paris, din octombrie.
Pana atunci, se pare ca vom avea ocazia sa facem cunostinta in avanpremiera cu noua Fabia, care va fi prezentata luna viitoare, la Salonul de la Geneva, cu statut de concept car. Cei de la Skoda s-au convins, iata, de utilitatea dezvaluirii in avans a noutatilor, metoda ce le permite sa faca eventuale mici modificari de ultima ora, in urma feedback-ului cules cu aceasta ocazie. Asa s-a intamplat si cu noua identitate vizuala, precum si cu modelul Rapid, prezentate mai intai sub forma de studii de design, expuse la diverse saloane auto.
Se pare ca noua Fabia va fi primul model din grupul VW care va folosi o versiune scurtata a platformei modulare MQB, denumita MQB-A. Aceasta informatie contrazice ceea ce s-a relatat pana acum in presa auto despre viitoarea Fabia, cum ca nu va beneficia de arhitectura MQB. Urmatoarele modele din grup care se vor baza pe MQB-A vor fi noile generatii VW Polo si SEAT Ibiza.
Conform informatiilor publicate zilele trecute, de revista Autocar, noua Fabia va fi ceva mai lunga si mai joasa decat actuala generatie, insa fara sa faca rabat la spatiul interior si cel pentru bagaje. Adresandu-se clientelei tinere, noua Fabia va puncta foarte bine la capitolul conectivitate.
Noua Fabia va folosi motoare pe benzina de 1,2 si 1,4 litri (TSI) si diesel de 1,6 litri (TDI). Acestora li s-ar putea aduga agregatul de 1,0 litri in 3 cilindri de pe VW up!.