Distribuie acest articol!
Dispozitivul eClutch furnizat de Bosch permite soferilor care utilizeaza o transmisie manuala sa conduca in treapta intai de viteza fara a folosi ambreiajul. Acest dispozitiv este cu atat mai util in situatiile de blocaje in trafic, cand sunt necesare opriri si porniri dese. Blocajele din trafic sunt oricum neplacute, mai ales daca autovehiculul are transmisie manuala. Motivul este schimbarea constanta intre ambreiaj, pedala de acceleratie si pedala de frana. In cazul eClutch, soferii pot sa utilizeze doar pedala de frana si cea de acceleratie, ca si in cazul transmisiei automate, fara calarea accidentala a motorului.
Acest ambreiaj controlat electronic micsoreaza decalajul dintre transmisia manuala si cea automata. Mai mult, eClutch face posibila deplasarea cu viteza de croaziera, ceea ce reduce consumul de carburant. Independent de sofer, ambreiajul decupleaza motorul de la transmisie atunci cand acesta nu mai accelereaza. Motorul se opreste. Rezultatul este o economie de carburant de 10 procente.
In ceea ce priveste pretul, eClutch costa mult mai putin decat o transmisie automata conventionala si devine astfel o alternativa atractiva pe piata autovehiculelor compacte, unde competitia in materie de preturi este dura. Spre deosebire de o transmisie automata completa, eClutch automatizeaza doar ambreiajul, nu si transmisia. Pedala de ambreiaj transmite un semnal electric catre dispozitivul de actionare, care decupleaza ambreiajul.
Principiul din spatele functiei de rulare cu viteza de croaziera start-stop este simplu: sistemul Bosch detecteaza micsorarea presiunii aplicate de sofer asupra pedalei de acceleratie, decupleaza motorul de la transmisie si impiedica astfel consumul de carburant de catre motor. Soferii pot deja simula manual acest efect prin decuplarea ambreiajului pe un drum in panta. In viitor, sistemul va include in mod automat aceasta functie, oprind in acelasi timp si motorul. Este sofisticat din punct de vedere tehnic, dar valoros, asigurand o reducere de 10 la suta a consumului de carburant.
Pe langa functia pentru opriri si porniri dese si posibilitatea de a economisi carburant, eClutch ofera multe alte functii. De exemplu, poate fi utilizat pentru a ajuta la schimbarea treptelor de viteza, facandu-le mai line. Un senzor special detecteaza inceperea schimbarii treptei de viteza si adapteaza turatia motorului. Rezultatul este o schimbare usoara si lina.
Iar in cazul in care sistemul de propulsie este electrificat, ambreiajul controlat electronic face posibila combinatia dintre sistemul de propulsie hibrid si transmisia manuala. In functie de configuratie, sistemul poate permite rularea cu viteza de croaziera si recuperarea fortei de franare. Din acest punct de vedere, eClutch ofera doua avantaje: transmisia manuala poate fi inca utilizata la autovehiculele hibrid si pretul modelelor hibrid de baza poate fi redus, intrucat nu mai este necesara o transmisie complet automata.
Distribuie acest articol!
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2018
Audi
auto
BMW
concept
coupe
crossover
Dacia
electric
Europa
F1
facelift
Ferrari
Ford
Formula 1
foto
imagini
masini electrice
Mercedes
mini
noutati
oficial
Opel
Porsche
pret
productie
Renault
rezultate
Romania
Skoda
SUV
Tesla
Toyota
vanzari
Volkswagen
VW
WRC