Piata auto europeana da unele semne de revenire
25.03.2014
        
Distribuie acest articol!   

Vanzarile auto din Europa au crescut cu 7,6% in februarie, aceasta fiind a sasea luna consecutiva de crestere, un fenomen alimentat de relansarea economica si reducerile de pret. Inmatricularile au ajuns in februarie 2014 la 894.730 vehicule, fata de 831.371 in februarie 2013, conform statisticilor publicate de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). De asemenea, vanzarile in primele doua luni din anul curent au crescut cu 6,3%, la 1,86 milioane de vehicule.

Insa cresterea trebuie privita cu rezerve, dupa cum remarca si Ulmis Horchidan, Chief Editor Eurotax Romania: "Februarie 2014 a fost a sasea luna consecutiva in care piata auto a resimtit o apreciere la capitolul vanzari. Insa volumele contabilizate plaseaza a doua luna a anului in curs pe locul al doilea in topul celor mai slabe luni februarie din acest secol".

Comisia Eurpeana prognozeaza o crestere cu 1,2% a economiei din zona euro, in 2014, marcand o revenire de la recesiunea incheiata in primul trimestru din 2013.

Grupul Volkswagen, liderul pietei, a vandut cu 7,2% mai mult in februarie. Audi a crescut cu 12%, iar Skoda cu 22%. Contrar asteptarilor, vanzarile marcii Volkswagen au inregistrat in februarie o scadere cu 0,8%!

Al doilea constructor european, PSA Peugeot Citroen, a crescut cu 3,5% in februarie, gratie plusului cu 6,6% din dreptul marcii Peugeot. Noile modele, in frunte cu 308, au ajutat Peugeot sa creasca in aceasta perioada.

Si Renault a avut o crestere, cu 12%, datorita in principal marcii sale low-cost Dacia, care a crescut cu 34% sustinuta de noul Logan si de versiunea facelift a SUV-ului Duster. Cat despre marca Renault, a crescut cu 3,8% in principal datorita cererii puternice pentru modelul crossover Captur.

Vanzarile General Motors Europe au crescut cu 12% gratie livrarilor in ascensiune de Opel si Vauxhall (+16%), in timp ce Ford a crescut cu 11% datorita cererii in crestere pentru Fiesta si Kuga.

Dintre asiatici, cel mai bine s-a miscat Toyota, cu un salt de 14 procente datorita modelelor hibrid. Din Top 10, doar Hyundai a inregistrat o scadere luna trecuta, in Europa, cu -3%.

Grupul FIAT a crescut, la randul sau, cu 5,8%, avand cereri mari pentru 500L si Jeep Grand Cherokee.

Si producatorii premium BMW si Daimler au avut cresteri in februarie, cu 6,8%, respectiv cu 5,1%.

In final, iata cum vede evolutia pietei Sorin Iacob, General Manager Eurotax Romania: "Din analizele EurotaxGlass’s Group se mai observa si o usoara crestere in privinta clientilor care se intorc in show-room-uri. Prin urmare avem toate motivele sa ne asteptam la o usoara relansare a business-ului auto… De asemenea, piata autovehiculelor rulate a intrat pe o panta usor ascendenta, la acest capitol fiind sesizata o crestere a valorilor reziduale in mai multe tari europene".

Distribuie acest articol!