Cursa de calificare pentru intrecerea de 24 de ore ce a avut loc pe bucla Nordschleife de la Nurburgring (Germania) a adus o premiera mondiala pentru fanii andurantei prezenti la circuit. Dupa ce BMW a anuntat ca va utiliza in premiera tehnologia farurilor laser la un automobil de serie, BMW Motorsport devine si primul constructor care participa la o cursa cu aceasta inovatie. Cele patru BMW Z4 GT3, inscrise de BMW Sports Trophy Team Schubert si BMW Sports Trophy Team Marc VDS, au fost echipate cu faruri inovatoare, similare celor care vor fi disponibile la BMW i8 cu incepere din toamna anului 2014. Prin aceasta, BMW Z4 GT3 deschide o noua era in tehnologia farurilor din motorsport.
Cele doua echipe BMW s-au comportat excelent si la sfarsitul cursei aveau sa ocupe primele patru pozitii in clasamentul general plecand de pe locurile 10-13 in grila de start.
"Nu a fost nicio coincidenta ca prima data cand am folosit noua tehnologie a farurilor laser intr-o cursa a fost pe bucla Nordschleife de la Nurburgring", a declarat directorul BMW Motorsport, Jens Marquardt. "Ca laborator de teste exigent, acest circuit a jucat intotdeauna un rol important in dezvoltarea automobilelor si masinilor de curse BMW. Din acest motiv, sunt incantat ca am reusit sa depasim un nou reper prin prima utilizare a farurilor laser intr-o cursa. Foarte eficiente, farurile laser sunt un factor important pentru siguranta, in special la cursa de 24 de ore de pe Nordschleife. Calificarile de sambata au oferit echipelor BMW Sports Trophy – Schubert si Marc VDS – sansa ideala de a utiliza in premiera noua tehnologie in mediu competitional, inaintea marii curse de la sfarsitul lunii iunie".
La BMW, ideea dezvoltarii unei noi generatii de faruri bazate pe tehnologia laser dateaza inca din 2009. Dezvoltarea de serie a luminilor laser BMW a inceput doi ani mai tarziu, ceea ce a facut posibila lansarea BMW i8 Concept cu faruri laser la Salonul Auto de la Frankfurt, din 2011. Specialistii in tehnologia luminilor laser BMW au colaborat indeaproape cu inginerii BMW Motorsport de la jumatatea anului 2013, obiectivul fiind acela de a permite noii tehnologii sa fie utilizata si pe circuit.
Performante inalte si eficienta deosebita: prin echiparea BMW i8 cu lumini laser BMW, faza lunga a automobilului creste pana la aproximativ 600 de metri, dar in acelasi timp reduce consumul de curent electric cu aproape 30%. Totusi, beneficiile principale pentru pilotii aflati pe circuit cu BMW Z4 GT3 sunt iluminarea perfecta a pistei si posibilitatea de ajustare a farurilor in functie de preferintele pilotului – si toate acestea fara a-i orbi pe cei din trafic.
Diodele laser sunt de zece ori mai mici decat diodele luminilor conventionale. Acestea contribuie nu doar la reducerea spatiului necesar pentru montare in interiorul farului, ci si a masei. Acest lucru a fost posibil prin lumina mai stralucitoare furnizata de sursele de lumina laser nou dezvoltate – in consecinta, dimensiunea suprafetei reflectorului este mai mica de aproape zece ori comparativ cu luminile LED. Reflectorul are o inaltime de doar trei centimetri.
Numeroase diode de inalta performanta emit un fascicul foarte puternic, prin intermediul lentilelor speciale, pe o substanta fluorescenta cu fosfor aflata in interiorul farului. Aceasta substanta transforma fasciculul intr-o lumina alba foarte stralucitoare, similara cu lumina zilei. In schimb, aceasta imbunatateste vizibilitatea oferita pilotului in intuneric, ceea ce are un efect pozitiv asupra sigurantei in cursele de anduranta. Luminozitatea a crescut cu peste 40 de procente in comparatie cu farurile cu xenon utilizate acum la BMW Z4 GT3.