Nu va dura mult pana cand vom asista la o noua revolutie a motoarelor pe benzina – ne asigura specialistii Grupului Volkswagen. Noua generatie de propulsoare va incorpora ultra-tehnologie, a precizat Ulrich Hackenberg, responsabil tehnic la Audi, cu ocazia conferintei anuale a constructorului german.
Noile motoare, care inca se afla in faza de dezvoltare, vor dispune de supraalimentare asistata electromecanic (altfel spus, un sistem turbo electric) si compresie variabila. Turbina actionata electric se afla in atentia specialistilor de mai multi ani, deoarece, separata de motor, ajunge usor la anumite turatii, astfel incat poate interveni eficient la turatii joase ale motorului. Tehnologia aceasta poate fi foarte utila mai ales in cazul motoarelor mici, in 3 cilindri, aflate in plina ofensiva pe piata.
O alta solutie pentru economia de combustibil, care va fi aplicata la toate motoarele grupului, va consta in decuplarea transmisiei, atunci cand motorul nu este solicitat. Aceasta solutie se regaseste deja la unele modele dotate cu transmisie DSG, insa va fi rafinata in anii viitori. Sistemul va functiona la viteze mici, de croaziera sau in decelerari, chiar si la apropierea de un semafor care afiseaza lumina rosie (detectabila prin intermediul unor senzori montati pe masina).
Asadar, sa ne asteptam de la viitoarele motoare pe benzina din Grupul Volkswagen sa aiba turbine actionate electric, raportul de comprimare variabil si o combinatie intre dezactivarea cilindrilor si cea a transmisiei, cu scopul de a reduce drastic consumul de carburant.