Volkswagen pregateste reducerea ciclului de viata al modelelor sale, de la sapte la cinci ani, cu scopul de a impulsiona vanzarile. In prezent, majoritatea modelelor comercializate de Grupul Volkswagen sunt inlocuite cu generatii noi la inceputul celui de-al saptelea an de cariera, dupa ce au primit un facelift in cursul celui de-al patrulea an.
Actualul ciclu de viata ar urma sa fie accelerat, a declarat boss-ul VW din SUA, Michael Horn, citat de Bloomberg. Miscarea are ca scop cresterea vanzarilor, Volkswagen Group avand ca obiectiv major, pana in 2018, detronarea gigantului Toyota din pozitia de lider mondial. In acest sens, cresterea de pe piata americana ar putea juca un rol decisiv si ar putea fi impulsionata de noile modele.
"Clientii doresc ca noutatile sa apara mai repede. Lucram la reducerea ciclului de viata al produselor noastre, pentru a aduce pe piata mai multe noutati si evolutiile de design intr-un termen mai scurt", a declarat Horn. O generatie va fi prezenta pe piata timp de cinci ani, iar operatiunea de facelift ar urma sa intervina deja dupa doar trei an.
Cu toate ca interviul lui Michael Horn a vizat modelele VW din Statele Unite, noutatile preconizate se vor regasi si in Europa, cel putin in privinta modelelor comune pentru cele doua piete. Decizia ar urma sa fie luata de sefii VW cat de curand, pentru ca sa-si faca efectul pe piata incepand din 2017.