Proportiile specifice marcii, agilitatea caracteristica, functionalitate inteligenta si soft topul operat electric cu mod de trapa culisanta continua sa ofere un farmec unic modelului cu patru locuri.
Cel mai seducator simbol al verii a fost lansat cu cateva saptamani inainte de inceputul primaverii. MINI Cabriolet a avut prima aparitie pe scena cu ocazia Salonului International Auto de la Geneva, la inceputul lunii martie 2004. Dupa zece ani, versiunea decapotabila cu patru locuri a marcii britanice premium continua sa lase soarele sa straluceasca pe bulevardele marilor orase si pe drumurile nationale de pretutindeni.
De la bun inceput, MINI Cabriolet a impresionat prin aerul proaspat pe care il ofera, caracterul individual dar si un design care poate fi asociat clar valorilor marcii. Datorita parbrizului vertical, conducatorul si pasagerii se afla in aer liber imediat ce soft topul a fost deschis. Consolele scurte din fata si din spate, pasajele largi ale rotilor, inaltimea taliei si numeroasele elemente de design specifice marcii nu lasa nicio indoiala ca acesta este un MINI autentic. Si, datorita formei bine definite a acoperisului, proportiile MINI caracteristice pot fi recunoscute instantaneu chiar si atunci cand soft topul este inchis.
Dar caracterul distinctiv al MINI Cabriolet nu s-a datorat exclusiv designului sau. Calitatea premium – unica in segmentul decapotabilelor de clasa mica – si functionalitatea inteligenta l-au facut sa iasa in evidenta. De exemplu, chiar de la prima generatie MINI Cabriolet, soft topul cu mecanism de actionare electrohidraulica a acoperisului putea fi deschis prin apasarea unui buton sau putea fi culisat in sectiunea frontala, cu 40 cm. Inca de atunci, aceasta functie de acoperis culisant a permis controlul debitului de aer proaspat chiar si la viteze mari.
MINI Cabriolet a fost astfel flexibil inca de la inceput si atunci cand a fost vorba de transportul diferitelor bagaje. Hayonul cu deschidere in jos, sistemul Easy Load cu cadru de acoperis ce basculeaza in sus si spatarul rabatabil al banchetei ofereau un grad neobisnuit de versatilitate in acest domeniu.
Cea mai noua generatie a modelului a fost lansata pe piata in 2009, la timp pentru a 50-a aniversare a marcii. Cu evolutiile de design care reflecta un stil si mai sportiv, motoare mai puternice si mai eficiente, un interior premium mai rafinat, o imagine globala optimizata si numeroase dotari inovatoare, noul MINI Cabriolet continua povestea de succes a predecesorului sau.
Chiar si fanii versiuni clasice Mini nu au putut rezista atractiei de a conduce decapotabila pe distante lungi. Cu toate acestea, fondatorul clasei mici moderne a avut nevoie de mai bine de trei decenii pana cand conceptul de spatiu creativ a avut acces nerestrictionat la soare si vant. Un cabriolet bazat pe versiunea clasica Mini a vazut lumina zilei in 1991 si a fost realizat de Lamm, un dealer Mini din orasul german Kappelrodeck din Germania. Cu praguri ranforsate si o bara transversala integrata, calitatea conversiei caroseriei i-a impresionat pe responsabilii de la sediul Rover din Marea Britanie. In consecinta, decizia a fost de a produce o serie de 75 Mini Cabriolet clasice pentru piata interna din Regatul Unit.
Mini Cabriolet a fost dezvoltat de Rover Special Products si Karmann (Germania) si a fost prezentat publicului in premiera la Salonul Auto al Marii Britanii de la Birmingham, in octombrie 1992, inainte de a intra in productie la uzina Mini din Longbridge. 1.081 de unitati ale clasicei decapotabile au fost construite acolo pana in august 1996, toate acestea fiind acum raritati extrem de cautate. Spoilerele fata si spate specifice modelului, pasajele evazate ale rotilor si decoratiunile pragurilor ofereau un aspect exclusivist, subliniat in interior de benzile decorative si de capatul schimbatorului de viteze din lemn de nuc, de volanul imbracat in piele si de covorasele din velur. Versiunea decapotabila a modelului Mini clasic era disponibila in doua culori: Nightfire Red cu acoperis de culoare rosie sau Caribbean Blue cu soft top gri. In 1995, finisarea albastra a caroseriei a fost inlocuita cu nuanta British Racing Green.
Modelul a fost disponibil cu o singura motorizare sub capota: propulsorul cu patru cilindri, care dezvolta 63 CP in versiunea Mini Cooper. Versiunea cabriolet a modelului Mini clasic era echipata cu soft top actionat manual, in timp ce mecanismul electric era disponibil optional.
Dupa relansarea marcii, rabdarea fanilor calatoriilor cu o decapotabila a fost mai putin solicitata decat in era modelului Mini clasic. MINI Cabriolet si-a sarbatorit debutul la doar trei ani de cand versiunea cu trei usi a fost lansata pe piata. De un deceniu, acel model defineste cultura condusului unei decapotabile in segmentul automobilelor de clasa mica, devenind un punct de reper in portofoliul de modele al marcii. Importanta mare pe care decapotabilele o au in filosofia MINI din prezent este reflectata de faptul ca elegantul model cu patru locuri nu mai este singur: exista si un model cu doua locuri – purist, sportiv si cu aer de prospetime. MINI Roadster este suplimentul perfect pentru familia marcii. Avand doua locuri si soft top manual sau semiautomat, automobilul se remarca prin experienta pe care o ofera si urmeaza cu succes traseul deschis de MINI Cabriolet ca original decapotabil in segmentul premium al automobilelor mici.