Rezultatele celor mai recente crash teste Euro NCAP sunt excelente pentru patru modele si mai putin imbucuratoare pentru altele doua. Calificativul maxim, de 5 stele, a fost acordat ineditului BMW Seria 2 Actve Tourer, noii compacte Nissan Pulsar, celei de-a treia generatii Skoda Fabia si modelului electric Tesla Model S. Versiunea hatchback a compactei Renault Megane a primit doar patru stele, in timp ce micul Suzuki Celerio nu a trecut de trei stele.
Este oarecum surprinzator calificativul obtinut de Megane, avand in vedere ca pana de curand Renault isi facuse un titlul de glorie din calificativele mexime obtinute de mai toate modelele sale, la testele Euro NCAP! Oricum, acum este o evolutie pozitiva, cu o stea in plus fata de precedenta evaluare, din vara.
Interesant este modul in care Renault a fost depunctat. Comparand rezultatele lui Megane cu cele ale modelului electric Tesla, care a obtinut 5 stele, am retinut ca ambele au punctat la fel la impactul frontal sau lateral si la protectia copiilor. Diferenta a fost facuta de noile criterii Euro NCAP de acordare a celor 5 stele, reguli din ce in ce mai exigente si care puncteaza tot mai mult sistemele de asistenta si cele electronice de securitate.
Aici a progresat Megane, ceea ce i-a adus o stea in plus. De pilda, la prima testare masina nu afisa in toate limbile mesajul legat de cuplarea centurilor de securitate la locurile din spate. Iar pentru a obtine 5 stele, un sistem de franare de urgenta sau unul de mentinere a benzii de rulare ar fi contribuit decisiv. Dar a investi in astfel de sisteme intr-un moment in care modelul se pregateste sa-si incheie cariera, cu siguranta ca nu se mai justifica din punct de vedere economic.