Recent, Global NCAP, echivalentul mondial al lui Euro NCAP, a testat mai multe modele de automobile produse si vandute pe piata indiana. La fel ca alte automobile testate, Datsun Go a avut un rezultat foarte slab – nu a primit nicio stea!
In India, normele privind securitatea oferita de automobile sunt mult inferioare celor din Europa, astfel ca rezultatele crash-testelor sunt lamentabile! Primele teste au vizat modelele VW Polo, Ford Figo, Hyundai i10, Maruti Alto 800 si Tata Nano produse si dotate pentru piata din India. Rezultatele au fost catastrofale: toate modelele au primit clasificarea 0 stele!
Absenta airbag-urilor si a sistemelor electronice de asistenta precum si productia setata dupa normele locale, ca de pilda folosirea unui otel mai putin rezistent, penalizeaza drastic securitatea automobilelor. Presedintele Global NCAP, Max Mosley, s-a aratat de-a dreptul scandalizat de problemele de securitate ale noului Datsun Go si a decis sa-i trimita o scrisoare deschisa presedintelui Nissan (care detine marca Datsun), Carlos Ghosn, caruia ii cere retragerea de la vanzare a respectivului model.
Cu o populatie de 1,3 miliarde de oameni, India a inregistrat anul trecut 133.000 de morti in accidente rutiere, fiind una din tarile cu cea mai deficitara educatie rutiera de pe glob. Studiile au aratat, de pilda, ca doar 27% dintre conducatorii auto din aceasta tara au obisnuinta sa isi cupleze centura de siguranta!