Noua anvelopa Michelin CrossClimate constituie rezultatul fuziunii dintre doua tehnologii distincte: cea a anvelopelor de vara si cea a anvelopelor de iarna – doua domenii considerate, pana in prezent, incompatibile. Michelin CrossClimate este o anvelopa cu adevarat inovatoare intrucat se poate adapta unor conditii meteo variate. Cu alte cuvinte, este singura anvelopa care combina avantajele anvelopelor de vara cu cele ale anvelopelor de iarna.
Franeaza pe distante scurte pe suprafete uscate si se incadreaza in clasa A de performanta la franarea pe suprafete umede. De asemenea, este omologata pentru utilizare in timpul iernii, lucru confirmat de marcajul 3PMSF (3 varfuri muntoase/fulg de nea) de pe flanc, care indica posibilitatea utilizarii in timpul iernii, inclusiv in tarile in care echiparea cu anvelope de iarna este obligatorie in timpul anotimpului rece.
Noua anvelopa Michelin CrossClimate adauga acestei performante si celelalte caracteristici de marca ale anvelopelor Michelin: longevitate, economie de carburant si confort. Aceasta anvelopa va fi disponibila in plus fata de catalogul Michelin deja existent, care include game de anvelope de vara si de iarna. Anvelopele de iarna raman importante in anumite piete si in anumite conditii.
Performantele noii anvelope Michelin CrossClimate rezulta din combinarea a trei tehnologii. Este vorba de un compus inovator al benzii de rulare: in primul rand, banda de rulare este extrem de ingusta, crescand astfel capacitatea compusului de a adera la suprafata de rulare, indiferent de tipul acesteia (uscata, umeda, acoperita cu zapada). In al doilea rand, noul strat intern de cauciuc optimizeaza eficienta energetica a anvelopei, reducand generarea de caldura. Inginerii Michelin au redus acumularea de caldura prin utilizarea de siliciu de ultima generatie, pe care l-au introdus in amestecul de cauciuc, reusind astfel sa imbunatateasca economia de carburant a anvelopei Michelin CrossClimate.
A doua tehnologie utilizata este o combinatie inovatoare intre profilul unic in V si noile lamele 3D interblocante. Acest profil unic in V, cu unghi revolutionar, optimizeaza aderenta pe zapada: lateral, datorita unghiului zonei centrale a benzii de rulare; longitudinal, datorita unghiului mai larg din zona umerilor.
A treia tehnologie consta intr-un profil in V care se combina cu noile lamele 3D auto-blocante: striate, cu o grosime variabila si geometrie complexa, aceste lamele produc pe zapada un efect de gheara, crescand in acest fel tractiunea.
Ondulatiile verticale si laterale prevazute pe lamele asigura functia auto-blocanta a acestora. Altfel spus, lamelele adera unele la altele pentru o mai mare rigiditate a blocurilor de profil. Rezultatul il constituie o stabilitate sporita a anvelopei, indiferent de fortele la care este supusa: forta longitudinala exercitata la franare si accelerare si forta laterala exercitata in viraje. Prin urmare, precizia in deplasare si performantele generale pe carosabil uscat sunt imbunatatite. Cu aceasta combinatie de tehnologii avansate, rigiditatea benzii de rulare este sporita, rezultatul fiind nu doar o manevrabilitate optimizata pe suprafete uscate, ci si o longevitate crescuta.
Tehnologiile avansate utilizate, la care se adauga si tehnologia EverGripTM din zona umerilor, asigura performante excelente pe zapada, precizie pe suprafete uscate si longevitate optima. Combinatia inovatoare dintre blocurile de profil cu margini tesite si lamelele de inalta performanta asigura un contact optim cu suprafata de rulare, pentru imbunatatirea performantelor in ceea ce priveste franarea pe carosabil uscat. Prin acest design inovator, Michelin combina blocurile de profil cu margini tesite cu lamelele complexe, pentru franare si tractiune excelente pe zapada.
Odata cu lansarea sa din luna mai 2015, anvelopa A doua tehnologie CrossClimate va fi disponibila in 23 de dimensiuni diferite, de la 15 la 17 inch, ceea ce inseamna o acoperire de 70% a pietei europene. Mai multe dimensiuni vor fi disponibile din 2016.