BMW M6 GT3 va debuta in competitii din sezonul viitor, iar noul model competitional GT din avanposturile gamei BMW Customer Racing a fost deja tema principala de discutie la editia 2015 a cursei de 24 de ore de la Nurburgring (Germania). Automobilul a fost "invitatul special" in cadrul M Night – deschiderea oficiala a celei de-a cincea editii M Festival, eveniment dedicat fanilor celei mai puternice litere din lume, care are loc in week-endul cursei. Pilotul oficial BMW Jorg Muller (Germania) s-a aflat la volanul BMW M6 GT3 in momentul in care puternicul automobil sport si-a facut o intrare spectaculoasa pe scena.
"Fara indoiala, BMW M6 Coupe ne-a oferit o baza senzationala, pe care am putut dezvolta noua masina", a spus directorul BMW Motorsport, Jens Marquardt. "Aceasta a facut ca lucrurile sa fie de doua ori mai distractive pentru inginerii nostri, care au colaborat indeaproape cu colegii lor de la BMW M, pentru a transforma automobilul intr-unul pentru circuit. Suntem extrem de nerabdatori sa ajungem la prima aparitie competitionala a lui BMW M6 GT3, in 2016. Sunt sigur ca va continua sa adauge noi capitole in povestea de succes pe care o avem in motorsport".
Frank van Meel, presedinte al Consiliului de Administratie BMW M GmbH, a accentuat si el paralelele existente intre BMW M si BMW Motorsport, ilustrandu-le cu o stire foarte interesanta. "Prin noul pachet Competition, motoarele modelelor BMW M6 Coupe, BMW M6 Cabriolet si BMW M6 Gran Coupe vor dezvolta, in viitor, 600 CP si 700 Nm. Aceasta permite ca sprintul de la 0 la 100 km/h sa fie posibil in doar 3,9 secunde pentru Coupe si Gran Coupe, respectiv in 4,0 secunde pentru Cabriolet", a spus van Meel. "Aceasta inovatie demonstreaza potentialul urias al motorului V8 de 4,4 litri, cu tehnologie M TwinPower Turbo. Si, fara indoiala, ne face o deosebita placere sa fructificam acest potential",
"Nurburgring, BMW M si BMW Motorsport apartin fiecare celorlalte", a spus Muller dupa ce a prezentat automobilul in fata audientei. "Si iti ofera un sentiment deosebit de mandrie sa poti aduce pe scena acest nou produs. In viitor, BMW M6 GT3 va oferi fanilor BMW M numeroase motive de bucurie".
Clientii BMW Motorsport de pretutindeni s-au bucurat de o avanpremiera exclusiva a BMW M6 GT3 in cadrul unui eveniment "Closed Room" ce a fost gazduit miercuri de Centrul de Teste BMW M din Nurburg (Germania), pe parcursul caruia au primit informatii detaliate din partea pilotilor si a inginerilor. Oaspetii au fost deosebit de interesati de motorul V8 de 4,4 litri, cu tehnologie M TwinPower Turbo, care este utilizat si de BMW M6 Coupe si care a suferit doar modificari minime pentru evolutiile pe circuite. Sistemul de propulsie high-tech, cu lubrifiere cu carter uscat, genereaza 500 CP si un cuplu impresionant de mare. "Categoric, acest lucru ne va usura depasirile la iesirile din virajele lente", a spus Muller, oferind un punct de vedere al pilotului.
BMW M6 GT3 cantareste mai putin de 1.300 de kilograme. Conceptul de propulsie transaxle, transmisia secventiala cu sase trepte si sasiul, care a fost optimizat in tunelul aerodinamic BMW, dau asigurari ca BMW Motorsport va concura cu un sportiv autentic in 2016. Fiabilitatea, eficienta si usurinta in intretinere ale BMW M6 GT3 au fost si ele optimizate pentru aparitiile modelului in cursele de anduranta. Ampatamentul mai lung imbunatateste semnificativ comportamentul masinii in comparatie cu actualul BMW Z4 GT3.
Pentru ca pilotii BMW M6 GT3 sa beneficieze de protectia maxima posibila, BMW Motorsport a dezvoltat si a produs propria celula de securitate conform standardelor FIA, care respecta cele mai noi norme de siguranta. Automobilul dispune de numeroase alte dotari, singurul obiectiv al acestora fiind protejarea pilotului. Acestea includ trapa acoperisului asa cum este specificat in regulament, prin care casca pilotului poate fi scoasa in caz de necesitate, precum si scaunul de siguranta, care a fost si el dezvoltat de BMW Motorsport si care este fixat de sasiu.
In timp ce BMW M6 GT3 trebuie sa astepte sezonul 2016 pentru prima sa cursa pe Nordschleife, predecesorul sau – BMW Z4 GT3 – a fost in actiune la categoria SP9 din cadrul celei de-a 43-a editii a clasicei de anduranta ce are loc in regiunea Eifel.