Luna aprilie a inregistrat, pentru prima oara in ultimii 4 ani, o scadere a vanzarilor Grupului Volkswagen. Intamplator sau nu, reculul coincide cu plecarea lui Ferdinand Piech din pozitia de presedinte al Consiliului de supraveghere. Un gest facut dupa ce Piech s-a aflat la carma conglomeratului german vreme de mai bine de 20 de ani.
Volkswagen AG (VAG) a inregistrat luna trecuta un recul de 1,3%, la 853.200 unitati vandute la nivel mondial. Ultima scadere fusese inregistrata in decembrie 2010.
Principala scadere a inregistrat-o chiar marca Volkswagen: -4,8% la nivel mondial (496.100 unitati) in aprilie. Scaderea marcii VW, de la inceputul anului si pana acum, este de -2,2% (1,98 millioane de unitati). Nu piata europeana este cea care a cauzat aceasta scadere, cum am fi tentati sa credem, ci pietele asiatice (-2,4%), americane (-7,5%) si mai ales sud-americane (-19,4%).
In schimb, vanzarile Audi au crescut in aprilie cu 2,5%, Skoda cu 2,8% si Porsche cu 32%! Pe primele 4 luni din 2015, Audi a crescut cu 5,2% (591.100 unitati), Porsche cu 32% (72.600), Skoda cu 6,1% (357.200), iar SEAT cu 8,6% (138.400).
Per ansamblu, dupa primele 4 luni din 2015, VAG are o crestere cu 1%, comparativ cu volumele de anul trecut. Insa aceasta prima scadere din aprilie ridica inca un semn de intrebare referitor la obiectivul stabilit de germani, acela de a-i depasi pe rivalii de la Toyota si de a deveni lideri mondiali la vanzari.