Inginerii Peugeot Sport si-au focusat intreaga atentie pe modelul Peugeot 308, astfel incat toata chintesenta know-how-ului si a expertizei dobandite sa ia forma versiunii 308 GTi by Peugeot Sport, cel mai radical model din gama marcii. Insa acestia nu s-au multumit cu succesul deja obtinut si au hotarat sa mearga mai departe lansand o noua provocare: dezvoltarea versiunii de curse a acestui model. Tranzitia de la versiunea de strada la cea de pista a condus la aparitia Peugeot 308 Racing Cup.
Conceputa de designerii Peugeot, alura aerodinamica cu proportii generoase a Peugeot 308 Racing Cup este simbolul evident ale inovatiilor tehnologice, propuse de marca in motorsport. Noua versiune va satisface chiar si pe acei clienti deosebit de pretentiosi, avizi dupa performanta si senzatii inedite la bord. Propulsat de acelasi motor de 1.6-litri THP ca cel ce se ascunde sub capota modelului 308 GTi by Peugeot Sport, 308 Racing Cup dezvolta 308 CP (+38CP comparativ cu 308 GTi by Peugeot Sport) inca din prima faza de dezvoltare!
Propulsorul de 1.6-litri THP este derivat direct din sistemul de propulsie, care actioneaza versiunea 308 GTi by Peugeot Sport. Specialistii in motorizari ai marcii de la Velizy i-au imbunanatatit performanta, pentru a face fata cu succes concurentei ridicate din domeniul motorsport. In acest mod, dar si prin echiparea cu sistemul turbo sau 208T16, Peugeot 308 Racing Cup a depasit deja performanta atinsa de 308. Dezvoltarea ulterioara va oferi posibilitatea de a atinge o performanta mai mare cu adevarat revolutionara.
Peugeot 308 Racing Cup imprumuta, de asemenea, elemente ale suspensiei din versiunea de strada, precum pivotii si axul spate. Pe alte segmente, cu scopul de a adapta masina la curse, inginerii au optat pentru anumite piese specifice, precum discurile de frana cu 6 pistoane. De altfel, cutia de viteze secventiala in 6 trepte este propusa alaturi de padelele volan. Greutatea noului Peugeot 308 Racing Cup s-a numarat printre prioritati, fiind redusa la 1.000 kg.
Versiunea Peugeot 308 Racing Cup va fi disponibila incepand cu sfarsitul anului 2016 clientilor din intreaga lume. Se preconizeaza ca successor al RCZ Racing Cup atat in campionatele de tip “single-make” cat si in competitiile de sedan si versiuni sport precum VLN din Germania, CER din Spania, CITE in Italia si BGDC in Belgia, chiar si in cadrul campionatelor de anduranta precum 24H Series.
Versiunea Peugeot 308 Racing Cup va fi expusa in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. Va urma prezentarea in fata publicului larg, pentru prima oara la Paul Ricard, Franta, in cadrul unei demonstratii stabilite pentru finala Turneului 2015 GT, in octombrie.