Presedintele Grupului Renault, Carlos Ghosn a dezvaluit planurile Renault legate de motorsport, in cadrul unui eveniment orgnizat la Technocentre Renault din Guyancourt, langa Paris. Renault Sport va fi gestionat de doua entitati distincte: Renault Sport Racing si Renault Sport Cars.
Renault Sport Racing va cuprinde toate activitatile de motorsport, inclusiv Renault Sport Formula One Team, Renault e.dams, Formula Renault 2.0, Renault Sport R.S. 01 Trophy, precum si alte programe de curse individuale pe circuit si de raliu. Renault Sport Racing va gestiona angajamentele celor doua centre motorsport ale sale din Marea Britanie Enstone si Viry-Chatillon in Franta.
Renault Sport Cars, o evolutie a Renault Sport Technologies, va gestiona dezvoltarea si comercializarea gamei de vehicule de serie Renault Sport. Renault Sport este recunoscut la nivel mondial pentru excelenta modelelor sale, precum Megane R.S. si Clio R.S. si pentru versiunile GT eficiente si accesibile, cum este noul Megane GT. Renault Sport va dezvolta amprenta sa internationala, imaginea de marca si portofoliul sau prin cresterea investitiilor in cercetare si dezvoltare.
Aceasta noua structura Renault va urmari doua directii principale. In primul rand, isi propune sa promoveze marca Renault Sport catre un public mai larg, cu ajutorul Renault Sport Formula One Team si cu ajutorul interesului global pentru F1. in al doilea rand, se va folosi formula E si restul activitatilor sportive, sustinute de imaginea Clio Cup, pentru a spori notorietate marcii si recunoasterea numeroaselor atuuri ale altor modelele din gama Renault, cum ar fi vehiculele electrice.
Renault Sport Racing si Renault Sport Cars vor lucra impreuna pentru a maximiza sinergiile tehnice si comerciale. Prima demonstratie a stransei legaturi dintre cele doua entitati va fi dezvaluita la Marele Premiu de la Monaco.
In centrul activitatilor sportive se impune crearea Renault Sport Formula One Team. Noul model pentru Formula 1 se va baza pe sasiul Renault R.S.16 dezvoltat si fabricat in Enstone, in timp ce grupul propulsor R.E.16 Renault va continua sa fie dezvoltat in Viry-Chatillon. Kevin Magnussen si Jolyon Palmer sunt confirmati ca piloti titulari, iar Esteban Ocon va fi al treilea pilot, rezerva.