100 de capodopere - expozitie aniversara, la Muzeul BMW
24.03.2016
        
Distribuie acest articol!   

2016 este un an important pentru BMW Group: recent, compania si-a sarbatorit centenarul. Muzeul BMW din Munchen reinvie acest secol al companiei sub toate fatetele prin expozitia "100 de capodopere. BMW Group – 100 de ani de forta inovatoare si curaj antreprenorial". Expozitia va putea fi vazuta pana in septembrie 2017, oferind astfel vizitatorilor sansa de a afla informatii despre cele mai importante automobile si motociclete, succese din motorsport si decizii de companie ale BMW Group. Noua expozitie ofera introspectii interesante in dezvoltarea istorica si istoria mobilitatii, din 1916 pana in 2016. Evenimentul utilizeaza anumite "capodopere" pentru a purta vizitatorii prin diferite momente ale secolului trecut de la fondarea companiei.

Istoria BMW Group a inceput cu constructia motoarelor de avion, in 1916. Productia motocicletelor a fost inceputa de BMW in 1923, iar primul automobil a iesit cinci ani mai tarziu de pe linia de asamblare. De atunci, marcile si produsele au fascinat oamenii, au starnit emotii si au fost un simbol al calitatii emblematice. Cu toate acestea, succesul unei companii precum aceasta nu poate fi obtinut pur si simplu doar pe baza celor mai de succes vehicule. Curajul, disponibilitatea de asumare a riscurilor la cel mai inalt nivel al conducerii, reperele din motorsport si angajamentul special si forta inovatoare a angajatilor sunt factori-cheie absoluti – "capodopere" paradigmatice. Asa cum este evidentiat in titlul expozitiei, aceste "100 de capodopere" insotesc vizitatorii prin cei 100 de ani de istorie BMW. "Aducerea la viata a istoriei dinamice a companiei, prin intreg spectrul sau, a fost o misiune provocatoare si plina de satisfactii. Cu toate acestea, conceptul unic al expozitiei ne-a permis sa reusim in realizarea coregrafiei acestei diversitati intr-un cadru distins care prezinta fiecare era si fiecare fateta a companiei", a declarat Gabriele Fink, director BMW Museum si marketing BMW Group Classic.

Inceputul expozitiei majore este marcat de prima capodopera – fondarea Bayerische Motoren Werke in 1916. Vizitatorii intra in Museum Bowl printr-un Tunel al Timpului si li se ofera o retrospectiva a ultimilor 100 de ani de dezvoltare istorica si istorie a mobilitatii ilustrata prin panouri de informatii care prezinta fazele individuale ale companiei. Aceasta scurta calatorie prin timp este urmata de primele exponate. Cele mai multe sunt organizate pe un total de cinci platforme aranjate in ordine cronologica, fiecare reprezentand o anumita era din istoria companiei. Totusi, aceste "100 de capodopere" nu sunt pur si simplu limitate la spatiile expozitionale din Museum Bowl, ele formeaza si o tema continua ce uneste zonele de expozitie permanenta din Muzeul BMW.

Aici, vizitatorii pot vedea peste 30 de automobile, inclusiv BMW 328 (1936), legendarul roadster BMW 507 (1955) si cult bubble car BMW Isetta (1955). Studiile de design precum conceptul "Gina" (2008), cu exteriorul sau vizionar realizat din material textil flexibil, sunt incluse printre exponate. Placile tematice ofera informatii despre reperele antreprenoriale importante precum introducerea serviciului de sanatate BMW (1936) si BMW EfficientDynamics (2007). In primul rand, expozitia evidentiaza faptul ca angajatii au fost intotdeauna factorul principal pentru succesul Bayerische Motoren Werke – prin pasiunea si entuziasmul lor. Acest lucru este valabil si in prezent. In egala masura au contat si realizarile ingineresti si cele mai importante succese din motorsport, precum Raliul Paris-Dakar (1981). Experienta deosebita a expozitiei 100 de capodopere este completata de povesti interesante, mici exponate valoroase, filme si fotografii aproape necunoscute, dar si desene informative.

Expozitia este gazduita la Muzeul BMW intre 10 martie 2016 si finalul lunii septembrie 2017. Intrarea costa 10 euro. Muzeul BMW este deschis de marti pana duminica si de sarbatorile legale intre orele 10,00 si 18,00.

Distribuie acest articol!