Goodyear dezveleste cea mai noua anvelopa concept a sa, Eagle-360, la Salonul International Auto de la Geneva. Aceasta anvelopa in forma sferica, printata 3D, este viziunea Goodyear asupra viitorului si prezinta o solutie inspirata pentru viitorul pe termen lung, cand condusul autonom este de asteptat sa fie dominant in lume.
De exemplu, potrivit unui studiu al celor de la Navigant Research, 85 de milioane de vehicule capabile sa fie autonome se asteapta sa fie vandute anual in lume pana in 2035. Potrivit studiului J.D. Power din SUA privind optiunile tehnologice, consumatorii sunt mult mai preocupati de asigurarea sigurantei prin solutii tehnologice in cazul masinilor autonome.
Forma unica a anvelopei Goodyear Eagle-360 ar putea contribui la cresterea sigurantei si manevrabilitatii care sunt atat de necesare in cazul mobilitatii autonome. Forma sferica a anvelopei este cheia celui mai inalt nivel de manevrabilitate. Anvelopa cu multiple posibilitati de orientare se poate misca in orice directie, contribuind astfel la siguranta pasagerilor. Tehnologia activa permite anvelopei sa se miste cat are nevoie pentru a reduce alunecarea in cazul unor pericole potentiale, cum ar fi gheata neagra sau obstacole bruste, astfel incat ele sa contribuie la mentinerea vehicului pe o trasa sigura.
In plus, forma sferica a anvelopei Goodyear Eagle-360 furnizeaza o calatorie lina prin crearea unei miscari laterale, fluide. Aceasta ajuta masina sa depaseasca un obstacol fara sa isi schimbe directia de condus. In sfarsit, pentru ca intoarcerea la 360 de grade este posibila cu aceste anvelope, s-ar putea face fata constrangerilor legate de locurile de parcare in viitor, fiind din ce in ce mai putin loc necesar parcarii masinilor ce vin echipate cu anvelope in forma sferica. Aceasta ar putea duce la cresterea capacitatii de parcare a locurilor publice fara a creste si dimensiunea acestora.
Pentru a se conecta la intregul corp al masinii, anvelopa concept Goodyear Eagle-360 va avea la baza un sistem de levitatie magnetica. Anvelopa este suspendata de masina printr-un camp magnetic, similar celui din cazul trenurilor care circula cu levitatie magnetica, ceea ce sporeste confortul pasagerilor si reduce nivelul de zgomot.
“Prin intermediul acestei anvelope concept, sunt prezentate cateva din cele mai bune idei inovative de la Goodyear si modul in care nevoile viitorilor conducatori auto pot fi intampinate. Pe baza propriului nostru studiu efectuat recent, stim ca tinerii conducatori auto cauta masini inteligente si sustenabile care sunt parte a viitorului mobilitatii si ca increderea si siguranta sunt concepte cheie pentru ei.Credem ca anvelopa concept Eagle-360 poate livra solutii sigure si sustenabile pentru consumatorii nostri finali, care este foarte probabil sa fie viitori conducatori auto ai unor masini autonome in viitor”, a spus Jean-Claude Kihn, presedinte al Goodyear EMEA. “Speram de asemenea ca aceasta anvelopa concept sa serveasca drept inspiratie pentru industria auto, mai ales ca noi vom continua sa gasim impreuna solutii pentru viitor”.
Goodyear si-a imaginat o alta trasatura cheie, conectivitatea, necesara optimizarii conditiilor de condus in cazul vehiculelor autonome, pentru ca a adus la viata trei aspecte. Primul aspect, senzori in interiorul anvelopei Eagle-360 care sa inregistreze conditiile de drum, incluzandu-le aici atat pe cele legate de suprafata de rulare cat si de conditiile meteo, si sa comunice aceste informatii catre alte vehicule pentru a spori siguranta. Al doilea aspect, imbunatatirea tehnologiei benzii de rulare de la Goodyear si a sistemului de monitorizare a presiunii in pneu, prin montarea de senzori in interiorul anvelopei concept Eagle-360 care sa inregistreze si regleze uzura anvelopei pentru o durata de viata mai mare a acesteia. Ultimul aspect, pentru ca banda de rulare este produsa prin print digital de tip 3D, aceasta anvelopa se poate personaliza in functie de regiunea in care locuieste conducatorul auto.
Elemente ale designului anvelopei Eagle-360 amintesc de biomimetica, un principiu folosit adesea de Goodyear pentru profilurile sale. Banda de rulare mimeaza profilul circumvolutiunilor creierului, iar blocurile sale multidirectionale si canelurile ajuta la securizarea unei pete de contact sigure. Canelura din partea de jos are aceleasi elemente ca un burete natural, care rigidizeaza anvelopa in conditii de carosabil uscat si o face mai moale in conditii de carosabil umed, adecvand-o astfel la conditiile de drum, pentru o performanta sporita a condusului si pentru un nivel scazut al rezistentei la rulare. Aceasta textura absoarbe de asemenea apa si o evacueaza din pata de contact a benzii de rulare printr-o forta centrifuga ce reduce riscul la acvaplanare.