Skoda isi continua strategia dinamica de crestere, iar acum isi largeste si gama SUV. Prezentand VisionS la Salonul de la Geneva, producatorul auto ceh ofera o prima impresie asupra designului viitor al SUV-ului care va fi lansat de Skoda. Prin prisma showcar-ului, marca isi prezinta si cele mai importante tehnologii ale viitorului.
Skoda VisionS incorporeaza noul limbaj de design al marcii, transpus in segmentul SUV: designul este evident influentat de cubism si de traditia fabricarii cristalului din Boemia. Liniile sunt precise, taioase si clar decupate; jocul distinctiv dintre lumini si umbre pe suprafetele conturate are un efect plin de forta, accentuat de culoarea exterioara Verde Iceland.
Avand o lungime de 4,70 metri, o latime de 1,91 metri, ampatamentul de 2,79 metri si inaltimea de 1,68 metri, Skoda VisionS este o prezenta remarcabila pe sosea. Avand la baza Matricea Modulara Transversala a Grupului Volkswagen (MQB), acesta este primul automobil Skoda cu scaune pe trei randuri.
Un alt aspect interesant al conceptului este propulsia hibrida plug-in: avand 225 CP, showcar-ul accelereaza de la 0 la 100 km/h in 7,4 secunde si are o viteza maxima de aproape 200 km/h. Masina are nevoie de doar 1,9 litri de benzina pentru o calatorie 100 km (45 g CO2/km). Skoda VisionS poate calatori pana la 50 km in modul exclusiv electric si pana la 1.000 km cu ambele sisteme.
Motorul cu ardere interna este un 1,4 TSI de 156 CP, avand cuplul de 250 Nm. Acesta functioneaza alaturi de un motor electric care genereaza o putere continua de 40 kW si un cuplu maxim de 220 Nm. Motorul electric este integrat cu transmisia automata DSG cu 6 trepte, care transfera cuplul rotilor din fata. Un al doilea motor electric cu pana la 85 kW si un cuplu de 270 Nm antreneaza puntea spate. Acest motor functioneaza independent de sistemul de antrenare a rotilor fata, ceea ce inseamna ca showcar-ul are o inteligenta tractiune integrala care nu necesita cuplaj mecanic. Cele trei motoare interactioneaza in maniera extrem de flexibila: cel de la volan poate alege intre mai multe moduri de operare, de la cel pur electric la cel de reincarcare, obiectivul fiind intotdeauna eficienta maxima. Bateria litiu-ion cu o capacitate de 12,4 kWh este pozitionata in fata puntii spate.
Skoda a raspuns la cresterea tot mai rapida a volumului de informatii si la dorinta pasagerilor de a comunica, introducand networking-ul auto digital (servicii mobile) si display-urile de mari dimensiuni pentru asigurarea serviciilor auto si de infotainment optime pentru toti pasagerii, care se pot conecta la retea in mai multe moduri, de pe orice loc al automobilului.