De la o vreme, Volkswagen ne-a obisnuit cu cate un concept de SUV la fiecare salon auto major. De aceasta data, prototipul se numeste T-Prime Concept GTE si este atractia standului constructorului german, in cadrul Salonului de la Beijing, eveniment aflat zilele acestea in plina desfasurare.
Cel putin ca aspect exterior, noul studiu de design este foarte apropiat de o versiune de serie, ceea ce ne duce cu gandul la viitorul SUV de dimensiuni mari de la Volkswagen. Cu un total de 5 metri, depaseste cu 20 cm lungimea unui Touareg si are aceeasi talie ca varful de gama de la Audi, Q7.
In ciuda gabaritului impozant, T-Prime Concept GTE este un SUV sportiv si elegant. Calandrul cromat, cu aspect masiv, contrasteaza oarecum cu spatele sportiv, aerodinamic, insa linia exterioara este armonioasa si bine proportionata, in pofida gabaritului.
La interior sunt doar patru locuri, dar confortul oferit este de prima clasa! Eleganta habitaclului este data de amestecul inspirat de aluminiu, piele si lemn. Insa habitaclul este spectaculos in primul rand prin tehnologie. Practic, nu exista niciun buton la interior, toate comenzile fiind sub forma unor suprafete tactile. Comenzile gestuale, detectoarele de proximitate si comanda vocala intregesc solutiile de avangarda. Plansa de bord este complet configurabila, prin intermediul celor doua ecrane, unul de 12 inch, iar celalalt de 15 inch, acesta din urma destinat sistemului de infotainment. Volkswagen introduce cu aceasta ocazie un nou sistem de infotainment, denumit HMI (human-machine interface), intuitiv, precis si placut de utilizat. Pentru pasagerii din spate, in habitaclu au mai fost montate alte doua ecrane, cu diagonala de 9,6 inch fiecare.
Comanda cutiei de viteze cu 8 rapoarte este electronica ("by wire"). Simbolul GTE dezvaluie o propulsie hibrid cu o putere totala de 380 CP. Este vorba de un motor pe benzina, in 4 cilindri, de 2,0 litri turbo, care dezvolta 245 CP si 370 Nm, alaturi de un motor electric de 100 kW (135 CP) si 350 Nm.
Beneficiind de o cutie de viteze automata si o transmisie integrala permanenta 4Motion, T-Prime Concept GTE are un consum mediu de 2,7 litri/100 km. Acceleratia 0-100 km/h se realizeaza in 6 secunde, iar viteza maxima a fost fixata la 224 km/h. Incarcarea se poate face la o priza de 230 V, iar „un plin” de energie electrica se realizeaza in 8 ore, in timp ce la o statie publica de incarcare de 7,2 kW, aceeasi operatiune se realizeaza in doua ore si jumatate.