Daca va asteptati ca si de aceasta data, la fel ca in anii precedenti, Motorul Anului sa fie un bloc in 3 cilindri, v-ati inselat! Dupa ani la rand in care premiul cel mare a mers la faimosul EcoBoost in 3 cilindri, de 990 cmc, de la Ford, apoi la agregatul de 1,5 litri turbo hibrid de la BMW i8, in 2016 marele castigator este un V8, care doteaza spectaculosul Ferrari 488 GTB.
Motorul biturbo de pe Ferrari 488 GTB dezvolta 670 CP si a fost apreciat de juriu datorita progresului inregistrat in materie de eficacitate, performante si flexibilitate. Motorul in 3 cilindri de la BMW (de pe i8) a retrogradat o pozitie pe podiumul marelui trofeul de la 2016 International Engine of the Year Awards, in timp ce al treilea s-a clasat agregatul “flat-six” de 3.0 litri turbo de pe recent revizuitul Porsche 911 (Type 991-2). Ferrari este, de altfel, marele castigator al premiilor Motorul Anului 2016, pentru ca a reusit sa se impuna atat in ierarhia marelui trofeu, cat si in 4 categorii diferite, cu motorul V8 de 3.9 litri biturbo si cel V12 de 6.3 litri.
Motorul Anului este ales anual, la 12 categorii, in functie de tip si cilindree. Gala trofeelor International Engine of the Year a fost inagurata in 1999. Anul acesta, juriul de specialitate a fost format din 65 de jurnalisti auto din 31 de tari. Iata, mai jos, motoarele laureate in 2016.
Motorul Anului 2016: Ferrari V8 3.9 litri biturbo
Sub 1,0 litru: Ford 3 cilindri 999 cmc turbo
1,0-1,4 litri: PSA Peugeot Citroen 1,2 litri 3 cilindri turbo
1,4-1,8 litri: BMW 1,5 litri 3 cilindri hibrid
1,8-2,0 litri: Mercedes-AMG 2,0 litri turbo
2,0-2,5 litri: Audi 2,5 litri 5 cilindri turbo
2,5-3,0 litri: Porsche 3.0 litri 6 cilindri turbo
3,0-4,0 litri: Ferrari V8 3.9 litri biturbo
Peste 4,0 litri: Ferrari V12 6.3 litri
Motorul Verde al Anului 2016: Tesla – motor electric
Motor nou: Ferrari V8 3.9 litri biturbo
Motor performant: Ferrari V8 3.9 litri biturbo