La 30 mai 1916, Peugeot L45, pilotat de Dario Resta, castiga cursa legendara de 500 mile de la Indianapolis cu o viteza medie de 135 km/h. 100 de ani mai tarziu, Peugeot aduce omagiu unei echipe cu adevarat uimitoare – Charlatans, care a oferit marcii Peugeot trei victorii superbe pe circuitul Indy 500 din Statele Unite intre anii 1913 si 19191 – prin prezentarea unei interpretari futuriste a masinii de curse „indie”: Peugeot L500 R HYbrid.
Peugeot L500 R HYbrid benefiaza de o tinuta de drum care il ajuta sa atinga potentialul maxim inca de la start. Cu o forma aerodinamica, o inaltime de 1 metru si o greutate de 1.000 kg, Peugeot L500 R HYbrid este conceput pentru performanta: este nevoie de doar 2,5 secunde pentru a ajunge la 100 km/h cu start din stationare, iar de 19 secunde pentru a acoperi 1.000 de metri. Sistemul de propulsie hibrid, benzina/plug-in, de 500 CP, dezvoltat de echipele Peugeot Sport, derivat al modelului 308 R HYbrid, dispune de doua motoare electrice (unul fata si unul spate), plus un motor pe benzina de 270 CP, obtinandu-se un cuplu maxim de 730 Nm. Peugeot L500 R HYbrid afiseaza linii de stil rafinate, care pornesc de la Leul din grila, inainteaza catre pilot si se termina – in semn de recunoastere pentru inaintasul sau – cu un spate in forma de fus care pune in scena cele trei gheare distinctive ale stopurilor, ce caracterizeaza astazi stilul Peugeot.
Peugeot L500 R HYbrid este o masina de curse conceputa sa devina una cu pilotul, amplificandu-i senzatiile in timpul conducerii: bolidul adaposteste un habitaclu inchis, conceput ca o capsula individuala aerodinamica integrata in caroserie.
In interior, designerii au ilustrat un concept cu caracter prospectiv in jurul i-Cockpit-ului Peugeot, prezent in versiunea ultra-sportiva, cu un volan mic integrat in structura si doua holograme care prezinta informatii pilotului printr-o dubla proiectie. In cautarea unui plus aerodinamic, echipele Peugeot au restilizat arhitectura originala, cu doua locuri, a modelului L45, intr-una cu un singur post si propun copilotului virtual o experienta a cursei amplificata in timp real cu ajutorul unor casti de realitate augmentata. Modelul L500 R HYbrid este un Peugeot de ieri, de astazi si de maine. Dincolo de trasaturile futuriste ale masinii si a omagiului adus inaintasului sau, acesta integreaza codurile identitare ale designului Peugeot, precum semnatura luminoasa frontala a noului SUV Peugeot 3008, conturul net, in albastru si negru, cu trimitere la motorizarea hibrida/benzina de 500 CP si la culoarea originala a modelului L45.
Peugeot L500 R HYbrid este un omagiu adus modelului L45 si unei perioade stralucite pentru Peugeot in Statele Unite: marca leului a castigat acolo de trei ori cursa de 500 mile de la Indianapolis, pe doua dintre cele mai vechi piste de curse auto din lume. L45 (de la 4,5 litri) a succedat modelului L76, creat in 1912, de catre o echipa de tineri piloti temerari – Charlatans. Pana in 1919, acestia au produs o serie de masini care urmau sa deschida o noua era in conceptia motoarelor de competitie. L76 a fost prima masina din lume care a combinat un motor de 4 cilindri si 4 supape/cilindru cu 2 arbori cu came in fata, ceea ce face din aceasta prima masina de curse moderna ce putea atinge 190 km/h!
La volanul primelor automobile Peugeot de curse – L76, L57, L3 si L45 – Charlatans au cunoscut succesul pe circuitele si pistele din intreaga lume. Numele pilotilor Georges Boillot, Jules Goux si Paolo Zuccarelli, precum si a inginerului Ernest Henry sunt inca sinonime cu inovatia si cutezanta. Aceasta epopee americana a marcat debutul unei serii de victorii exceptionale a echipelor Peugeot Sport in Statele Unite: Ari Vatanen, in 1988 si Robby Unser, in 1989 au castigat legendara cursa de pe coastele Pikes Peak, cu Peugeot 405 T16, iar Sebastien Loeb a pulverizat recordul in 8’13’’878 pe distanta de 20 km, conducand spre culme, in 2013, la volanul unui Peugeot 208 T16 Pikes Peak. Acest spirit de invingator dainuie inca la echipele Peugeot, sustinandu-le in cucerirea de noi victorii, precum cea a lui Stephane Peterhansel de anul acesta, indicand marea revenire Peugeot de la Dakar, dupa 4 victorii succesive ale marcii, intre anii 1987 si 1990.
„Prin modelul L500 R HYbrid, am vrut sa aducem omagiu acelei frumoase aventuri Peugeot de la inceputul secolului. Marcati de acest spirit de performanta si inovatie, am vrut sa propunem o viziune sculpturala, eleganta si tehnologica a viitorului automobil spotiv by Peugeot”, explica Matthias Hossann, responsabil concept si progres tehnologic la Peugeot.